webForumDet fria alternativet

Skapa Community

Webbutveckling

13 svar · 1 256 visningar · startad av nordan

Medlem sedan juni 2000949 inlägg
Frågan#1

Om man vill skapa en egen community typ, helgon.se och liknade. Går det att göra på ett vanligt webbkonto eller krävs det att man har en egen webbserver då?

Hur funkar det, någon som vet?

Finns det community moduler till Joomla?

Glad för svar! :)

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Ja, en community är inte något märkvärdigt, så ett vanligt webbhotell går bra. Det är en vanlig sida som är ganska databas-intensiv.

Hur mycket besökare klarar ett vanlig webbhotell då? Alltså en sida, typ 20 eller?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det kan du se här på wF!
Just nu är det fem (5) inloggade, och det fungerar i allafall, även på Binero ;-)

PS/ Det tog bara tio sekunder att skapa denna post /DS

» Användare Online: 62
6 medlemmar och 56 gäster
Lasp, aron, Choronzon, Esen, Nicrosoft+, nitro2k01+
2007-06-07 klockan 15:03 var 645 användare online.

Fast detta är ju ett forum, om man vill ha lite mera chattforum som helgon.se där folk är inloggade hela dagarna så kan det ju bli lite flera meddlemar inloggade hela tiden.
Vad finns begränsningen?

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Jadu, det är väl inte någon större skillnad på ett forum och ett community. Sen beror du ju på hur kraftfullt webhotell du väljer. Det är nog bara att börja med ett webhotell och sen byta upp dig om det inte fungerar.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag har min sida hos Binero och brukar ha ca 40 st besökare online samtidigt och med en databas på ca 10 GB.
Det fungerar utan problem än så länge.

Sen beror allt på hur bra sidan är kodad, hur ofta det ställs databasfrågor, hur tungt material som laddas osv osv

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag har min sida hos Binero och brukar ha ca 40 st besökare online samtidigt och med en databas på ca 10 GB.
Det fungerar utan problem än så länge.

Sen beror allt på hur bra sidan är kodad, hur ofta det ställs databasfrågor, hur tungt material som laddas osv osv

Tack för svaren!
Då kan man börja med ett litet konto och uppdatera det om det skulle vara för lite :)
Jag tänkte börja med ca 3 -4 000 besökare om dagen :e

jaja, om det skulle vara så att man får lite besökare. Hur går det till att tjärna pengar på den? Inte för det som är målet! Men det kanske behövs för att jag skall slippa betala serverkostnaden.

Har ni några tips, självklart skall det vara gratis att vara medlem i den så det är inte ett alt.

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

Reklam är väl ett sätt. Ett annat är att erbjuda ett premium-konto som erbjuder lite extra mot en viss summa pengar

Vad är det för pris på reklam på sidor?

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Det svåra är inte att starta upp utan att marknadsföra och få kontinuerliga besökare.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

>xtreme Såg du inte att TS hade runt tre fyra tusen redan!
Det är ju vad han startar med om dagen ;-)
Sedan kan man växa!

Man blir ju lite avundsam.

Precis, tror att det räcker med ca 3-4 tusen till en början HAHA
Eller skall jag kanske räkna med flera kanske mella 7-8 tusen besökare?
HAHA fanstastiska drömmar :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)