Jag försöker att flytta en MySQL databas från Loopia till mitt nya webbhotell City Network, men det går inte så bra.
Först exporterar jag hela databasen i phpmyadmin hos loopia i .SQL format, men när jag sedan ska importera filen så lofggas jag ut direkt, jag förstår inte varför det inte funkar.
Hur stor är databasen? På vilket sätt importerar du? Om du kör vanliga uppladdningsfunktionen via fliken "Import" i PMA så finns det alltid en begränsning på filstorleken.
Har du SSH access hos City Network? Isf. är det absolut enklaste och snabbaste att ladda upp sql filen utanför webbroten, gå in via SSH och kör
mysql -h [host] -u [user] -p -v > ./minfil.sql
Annars får du nog ladda upp filen på din FTP (fortfarande utanför webbroten, och sen mailar/ringer du deras support och ber dom importera filen åt dig.
Jag försöker att flytta en MySQL databas från Loopia till mitt nya webbhotell City Network, men det går inte så bra.
Först exporterar jag hela databasen i phpmyadmin hos loopia i .SQL format, men när jag sedan ska importera filen så lofggas jag ut direkt, jag förstår inte varför det inte funkar.
Har någon tips?
Eftersom det är en barnlek att importera via phpMyAdmin om allt är OK så väcker det två frågor:
1. Har du över huvud taget rättigheter att importera? Kolla med City Networks support.
2. Har du skapat en databas att importa till? (jo, det händer att man glömmer det)
Hur stor är databasen i MB? Vissa webbhotell kan ha problem att importera stora databaser. En lösning är att använda MySQL Dumper http://www.mysqldumper.net/
Tänk på att du behöver göra en backup av databasen via det programmet och sedan göra en restore på det nya webbhotellet.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e