Jag kommer snart att byta namnservrar på mindomän.se till ett nytt webbhotell där jag har exakt samma innehåll med en ny layout. Kan jag på något sett straffas av sökmotorerna om jag låter de gamla innehållet på den tidigare servern ligga kvar? Kommer sökmotorerna hitta det innehållet? Hur hade ni gjort?
Om det är samma url:er så är det ju ingen fara, annars börja skapa 301 redirects till den nya url:en, allt eftersom motorena gå igenom gamla url:er så kommer den börja uppdatera dom.
minsida.se/om.html så spelar det ingen roll (vad jag vet) för det är samma url som tidigare, kanske med uppdaterat innehåll => uppdatera sökmotorenas indexering på din sida... that's about it som jag kan se det.
Om det är samma URL och samma innehåll finns det absolut inget att oroa sig för vad gäller att sidan inte kommer hittas. Eventuellt kan andra hemsidor på samma server påverka liiiite. T ex skulle det kunna vara lite, lite negativt om sidan flyttar från en egen server till en delad server, men det är nog som sagt ytterst marginellt.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e