webForumDet fria alternativet

jQuery .wrap problem

Webbutveckling

12 svar · 451 visningar · startad av ramo_and

Medlem sedan nov. 2010214 inlägg
Frågan#1

Skall köra en wrap på en tabell med jQuery och det funkar i FF men i Internet Explorer laddas inte ens sidan utan bara bakgrundsbilden visas.....

Koden ser ut såhär:

<script type="text/javascript">

$('#templateArea').wrap("<div id='wrapper'></div>");

</script>

Va gör jag för fel?

Det blir även dubbel wrap i FF dvs

<div id="wrapper">
<div id="wrapper">
<table id="templateArea">
<-- PAGE CONTENT --->
</table>
</div>
</div>

Nån som vet hur man åtgärdar det?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Förmodligen kör du funktionen två gånger, för jag få inga problem att skapa det med jquery 1.4.3

Hmm.. tror faktiskt att jag bara kör det en gång. Men va tror ni om Internet Explorer då? Funkar ju inte alls där... :(

http://voigt.se/sandbox/wf/ramo_and/

Med den kod du har gett oss ge mig absolut inga problem i någon webbläsare, inklusive IE

Jo den funkar perfekt för mig med i alla webbläsare. Men när jag gör det på min sida så blir det dubbel "wrapper" och i Internet Explorer så kraschar den helt och visar bara bakgrundsbilden.... Suck.. så kan företags support där vi ska ha vår webbutik knappt någon jQuery.

Sidan ligger inte uppe så de e lite svårt att visa tyvärr....

visa källkod => sök där och se om du kör funktion i någon konstig loop. Tyvärr kan jag inte göra mycket mer än så :/

Jag valde att lägga inloggningen på ett annat ställe eftersom detta strulade och vi måste få klart sidan snabbt. Men får tacka så mycket för all hjälp ändå! :)

ramo_and skrev:

Jag valde att lägga inloggningen på ett annat ställe eftersom detta strulade och vi måste få klart sidan snabbt. Men får tacka så mycket för all hjälp ändå! :)

körde du JS koden på ett annat ställe? Eller du har möjlighet att ändra html koder ändå?

Nej jag lade menyn på ett annat ställe bara o så fick jag styla den därifrån. Lite svårt att förklara utan att visa dock.. Jag kan välja att lägga den i vänsterspalt, sidhuvud eller högerspalt på sidan. Jag la den i högerspalten och då fick den ett annat utseende default så jag utgick från det istället.

Har en annan fråga ang. wrap: Går det att "wrappa" en div runt en <tr> och/eller en <td>?

i teorin: ja, men inte en korrekt HTML struktur.

Nä de e sant.. men har problem med några tabeller i IE o vet inte hur jag ska styla dom för att få det att funka.. de e ju mycket lättare med div:ar. Kan man köra nån replace utan att ta bort innehållet? De går inte va?

typ såhär:

<td>innehåll x</td>

blir

<div>innehåll x</div>

du kan ersätta de mesta om du gör det rätt, en <tr> har inte en child som är en div, så då behöver du plocka bort den + tabellen förmodligen, eller så lägger du in en div inne i din tabell.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)