webForumDet fria alternativet

Problem i Chrome: "Oj, ett fel har uppstått"

Webbutveckling

6 svar · 2 268 visningar · startad av Tibbelit

Medlem sedan mars 200986 inlägg
Frågan#1

Hej, visste inte vilken kategori skulle lägga den i, hoppas det blev rätt!

Jag kan inte visa en hemsidan jag gjort i Chrome. Har ingen aning varför.. :/
Jag får bara upp "Oj, ett fel har uppstått". Den fungerar att visa i IE och FF. Den är i arbete och hittils validerar bara startsidan (även den fungerar inte). Så den borde åtminstonde fungera i Chrome.

Har ingen aning vad som kan vara fel!?!

Här är länk till startsidan iaf =):
http://www.tibbelit.se/film_beta/index.php

Tack!

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Den strular ganska kraftigt i Chrome JA :l Lyckas dock ladda den ibland, ca 1 ggn av 20 test. Kör version 7.0.517.44. Se bifogad fil.

tibbelit.jpg

Icebreaker skrev:

Den strular ganska kraftigt i Chrome JA :l Lyckas dock ladda den ibland, ca 1 ggn av 20 test. Kör version 7.0.517.44. Se bifogad fil.

Jag lyckas också få upp sidan, ibland. Men vad kan det bero på? Någon idé?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag noterar till att börja med att "1.8.4.custom.min.js" inte kan laddas. Det är inte vad som orsakar kraschen, men det kanske är något du vill fixa ändå.

Sen noterar jag även att även Safari (på Mac, fast säkert även på Win) kraschar. Vilket gör att buggen troligen finns i WebKit-motorn, som både Chrome och Safari använder. (Jag kanske får ta och rapportera detta till WebKit-projektet.) Efter en del felsökande har jag kommit fram till att det är src-attributet som inkluderar typsnittsfilen tillsammans med jQuery som får det att smälla. Plocka bort src-attributet så funkar sidan stabilt i WebKit. (Att flytta på filen räcker inte. Hela attributet måste väck.) Låt bli att inkludera jQuery så kraschar inte bläddraren heller, även om sidan inte funkar så bra.

Och på tal om det kanske du vill fundera på om inte vill lägga lite tid på att få sidan att funka bättre utan JS.

nitro2k01 skrev:

Jag noterar till att börja med att "1.8.4.custom.min.js" inte kan laddas. Det är inte vad som orsakar kraschen, men det kanske är något du vill fixa ändå.

Sen noterar jag även att även Safari (på Mac, fast säkert även på Win) kraschar. Vilket gör att buggen troligen finns i WebKit-motorn, som både Chrome och Safari använder. (Jag kanske får ta och rapportera detta till WebKit-projektet.) Efter en del felsökande har jag kommit fram till att det är src-attributet som inkluderar typsnittsfilen tillsammans med jQuery som får det att smälla. Plocka bort src-attributet så funkar sidan stabilt i WebKit. (Att flytta på filen räcker inte. Hela attributet måste väck.) Låt bli att inkludera jQuery så kraschar inte bläddraren heller, även om sidan inte funkar så bra.

Och på tal om det kanske du vill fundera på om inte vill lägga lite tid på att få sidan att funka bättre utan JS.

Ska ta en koll på det imorgon. Tack för hjälpen! jag tänkte mest att jQuery kunde göra sidan lite roligare för oss få användare (som använder sidan), är den en dum tanke?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Nja, inget fel med jQuery i sig. Felet är när sidan blir "ful" utan när någon har JS inaktiverat eller någon fil inte lyckas ladda. Först såg sidan ut som i bild 1, alltså att nedre delen av sidan kom ovanför mittraden. Sen kom jag på att det mest berodde på att bannerbilderna inte kom med när jag sparade. Då såg det ut som bild 2 istället, vilket inte är helt 100 heller, men bättre. Det är dock alltid bra att genom utvecklingsprocessen, då och då prova sin sida utan JS för att se hur den funkar.

Screen shot 2010-11-05 at 10.43.07 PM.pngScreen shot 2010-11-05 at 11.20.09 PM.png
Medlem sedan mars 2004485 inlägg

Jag fick upp sidan i Chrome tillslut, första bokstaven på alla menyval saknas.

Typ som om dom har fel bakgrundsfärg:
tart ilmer ilmtips rew ästbok ogga in

Console log:

BRLNSDB.TTF:-1 
Resource interpreted as font but transferred with MIME type application/octet-stream.

1.8.4.custom.min.js 
Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)

closebox.png

spacer.gif

zoom-caption-l.png

zoom-spin-1.png

zoom-caption-r.png

zoom-caption-fill.png

Edit:
Jag testade även att logga med : http://www.chromium.org/for-testers/enable-logging
Men tyckte inte jag kom fram till något, var nån varning med visserligen.

Edit2: Såg att sidan använder många externa bilder, du kan inte kontrollera dem och du använder ofta större bilder där det ska vara mindre tumbnails vilket leder till ganska långa laddtider. Och man bör ha tillåtelse från dom som hostar bilderna för att använda dem.

345 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
216 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)