Ligger döende av en förkylning och har tråkigt. Ok, kanske lite överdrivet. Jag överlever nog.
Däremot så överdriver jag inte när jag säger att jag har tråkigt.
Fick för mig att jag skulle göra en också i brist på annat och tänkte höra om det är fler som vill haka på.
Om ni hakar på så ladda upp en exe fil alternativt en länk när ni är klara.
Uppge programmeringsspråk. Kul om vi kan få lite olika. .NET, javascript mm
Om ni vill lägga upp källkoden så är det valfritt.
Nu ska jag sätta igång, så om ett par timmar räknar jag med att lägga upp något här.
Kul initiativ!
Min spontana tanke var att leka med canvas i html5 men insåg ganska [väldigt] snabbt att mina js-kunskaper är för skrala så jag ser fram emot voigtann1 version :)
Ge mig källkod så jag kan kompilera det med mono och köra på mac.
C, jag skickar en länk till dig så du kan ladda ner källkoden.
Dels blev zipfilen lite för stor för att ladda upp här, och sen så har ju Mycodez uppgiften i läxa och vi vill ju inte göra det för lätt för honom. :e
Version 1.1
/red Det finns en liten bugg i highscorelistan, men det är jag medveten om.
Installationen gick bra för mig. Har också Win 7 64bitars Ultimate. Dock hängde det sig när jag försöker starta. Hittade följande i Event viewer:
Application: Hangman.exe
Framework Version: v4.0.30319
Description: The process was terminated due to an unhandled exception.
Exception Info: System.IO.FileNotFoundException
Stack:
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32, System.String)
at System.IO.FileStream.Init(System.String, System.IO.FileMode, System.IO.FileAccess, Int32, Boolean, System.IO.FileShare, Int32, System.IO.FileOptions, SECURITY_ATTRIBUTES, System.String, Boolean, Boolean)
at System.IO.FileStream..ctor(System.String, System.IO.FileMode, System.IO.FileAccess, System.IO.FileShare, Int32, System.IO.FileOptions)
at System.IO.StreamReader..ctor(System.String, System.Text.Encoding, Boolean, Int32)
at System.IO.StreamReader..ctor(System.String)
at Hangman.GUI.GetHighscores()
at Hangman.GUI..ctor()
at Hangman.Program.Main()
Verkar vara GetHighScores() som gör någon skum StreamReader... hoppas inte du försöker läsa mina privata filer ;)
@Pedda, om det är som så att nuvarande version är kompilerad med inställningen "Any CPU", så skulle du kunna testa att kompilera för x86 istället. Vid kompilering för x86, så kommer applikationen köras som en 32-bitars applikation även i ett 64-bitars OS.
Har testat att installera på lite olika maskiner nu och det verkar som en del installationer klagar på om highscorelistan saknas.
Så jag har gjort en ny installationsfil med en highscorelista och en ordlista inkluderad.