LLimeSMedlem sedan maj 201036 inlägg nitro2k01 - Ja, jag använder import/export-funktionen. Men det är en relativt stor blogg så jag vill ha med speciellt alla bilder!
Nu är jag i situation att kopiera en blogg igen men vågar inte för att förra gången så gick saker bara sönder. Jag hajar inte.
Igen: Finns det någon sjukt pedagogisk for dummies-guide, gärna med BILDER på hur jag går till väga?
Eller om det finns någon vänlig själ som vill adda mig på msn eller dylikt för att förklara.. Så kan JAG göra en skitbra guide sen när jag förstår :D
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
LimeS skrev:
nitro2k01 - Ja, jag använder import/export-funktionen. Men det är en relativt stor blogg så jag vill ha med speciellt alla bilder!
Nu är jag i situation att kopiera en blogg igen men vågar inte för att förra gången så gick saker bara sönder. Jag hajar inte.
Igen: Finns det någon sjukt pedagogisk for dummies-guide, gärna med BILDER på hur jag går till väga?
Eller om det finns någon vänlig själ som vill adda mig på msn eller dylikt för att förklara.. Så kan JAG göra en skitbra guide sen när jag förstår :D
Men... de allra flesta webhotell har ju någon form av backup-funktion där du med ett par klick kopierar hela rasket, dvs hela hemma-mappen (med bilder osv), mail, databaser, besöksstatistik, osv, mm, etc.
Därefter kan du själv kopiera in den på ny webserver - eller be webhotellets support om hjälp. Visserligen får du väl gå in och ändra grejer i databasen som t.ex. URL:en osv, men det är ju ett överkomligt pyssel...