Jag håller på med en sida till min mammas dagis och har baserat den på wordpress så att de ska klara av att göra textuppdateringarna själva. Jag vill göra det så lätt som möjligt för dem och även mig så jag inte behöver fixa så mycket när det är nått extra som ska in på sidan som det är då och då.
En sak är återkommande och det är en Öppet hus-sida som när den är aktuell ska visas med en banner på startsidan.
Så för att automatisera det hela så mycket som möjligt tänkte jag mig att när den sidan (id 64) inte är publicerad så ska bannern helt enkelt inte synas och när den är publicerad ska bannern visas. På detta sätt behöver inte de själva gå in och lägga in bannern utan bara klicka mellan Publicera och Utkast.
Borde gå att lösa med nån enkel if-sats men då jag inte kan nån PHP eller speciellt mycket om WP (detta är min första sida med det) så behöver jag hjälp med hur jag ska skriva koden för detta och hoppas på att nån av er lite mer kunniga kan klura ut det =)
I mitt fall header.php (mallen för sidhuvudet) men den bör fungera var som, så länge php-koden kan köras. Alltså inte i ett inlägg eller en sida om du inte skriver ett tillägg av det hela.
Förtydligande: ID på sidan är 65 inte 64 som jag skrev i första inlägget, och det är alltså den sidan som hänvisas till med strängen "include=65"