Hej Erik och välkommen till wF!
Vad menar du med att sid skyddar en sida? Och oavsett så om du lägger ner tid för att skydda en sida med hjälp av javascript så är din säkerhet låg, då man kan stänga av javascript och komma åt din sida ändå.
6 svar · 1 702 visningar · startad av erikgsn
Hur skapar man ett sidskydd av typen:
http://www.example.com/index.html?id=blablablabla
med javascript.
Tack för alla svar!
Erik Gustafsson
Hej Erik och välkommen till wF!
Vad menar du med att sid skyddar en sida? Och oavsett så om du lägger ner tid för att skydda en sida med hjälp av javascript så är din säkerhet låg, då man kan stänga av javascript och komma åt din sida ändå.
Jag menar att när någon blir skickad vidare från ex. PayPal så skall det finnas någon form av id i adressraden som även om det inte är så hög säkerhet ger ett visst skydd.
Det skall vara en sida för att ladda ner produkten och den kan ligga i en undermapp med indexskydd.
Erik
Nu vet jag inte hur paypal fungera med hur man bygger upp och berätta för dom vilken url man skall bli tillbaka skickad till, men det är "innan" man skickas till paypal du få bygga upp någon callback-url, sen få du lägga in en check på din index.html om querystring id är något speciellt, men det är bara att kolla på källkoden om man vet lite om hur javascript och html fungera så kan man komma förbi detta relativt enkelt.
Nu vet jag inte hur paypal fungera med hur man bygger upp och berätta för dom vilken url man skall bli tillbaka skickad till, men det är "innan" man skickas till paypal du få bygga upp någon callback-url, sen få du lägga in en check på din index.html om querystring id är något speciellt, men det är bara att kolla på källkoden om man vet lite om hur javascript och html fungera så kan man komma förbi detta relativt enkelt.
Om nu javascript är så dåligt att använda kan du då inte komma med något konstruktivt förslag om hur jag skall göra istället.
Jag är novis på detta område.
För övrigt så är det linuxbaserad webhosting, med LAMP, Tomcat och postgresql.
Erik Gustafsson
Det skyddet skall du göra på serversidan med någon form av krypterad nyckel (md5).
Sök lite i php-forumet kanske.