Jobbar med min första sajt i Wordpress nu och det är riktigt kul, stöter på min beskärda del av trubbel. Men Codex måste vara nåt av det bästa jag stött på i manualväg. (y)
Nu har jag dock lite huvudbry, hittar inte riktigt någon optimal lösning på mitt problem. Det kanske är simpelt men är man nybörjare så är man. :)
Enkelt förklarat så vill jag göra en sida (page för att undvika förvirring) där man kan editera innehållet som vanligt. Under det vanliga innehållet skulle sedan alla inlägg från en viss kategori visas. Det rör sig dock om ett tjugotal såna sidor vilket gör det jobbigt att använda enskilda templates för varje sida. Däremot undrar jag om man kunde använda ex. custom fields för att ange vilken kategori som ska anropas? Eller finns det något annat sätt som är enklare?
Såg också en lösning där man kunde ange i en page template vilken kategori som skulle visas på vilken sida, men då kräver det ju att man uppdaterar templaten varje gång man skapar en ny sådan sida.
Hmm, hoppas jag fick det någolunda förståeligt. Fråga på annars. Tacksam för alla svar! :)
Red: Category Page tenderade att glömma bort vilken kategori som skulle associeras med vilken sida, hittade Post-Page Association Plugin som verkar funka bättre.
det hade varit fin fint att kunna knyta ex 5 utvalda poster till en annan. Ungefär som här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6881177.ab i " Läs mer: " rutan. Finns det inte är jag sugen på att skriva en sån plugin själv.
Edit: Har hackat lit ekod nu. Det borde vara enkelt att dra ihop de poster man makerar i en array & lägga in.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25