webForumDet fria alternativet

Boka tider i Wordpress

Webbutveckling

12 svar · 8 563 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag har fått förfrågan från en potentiell kund som vill ha ett kundbokningssystem till sin sida (som ännu inte finns). Min tanke var att bygga upp den i Wordpress så att kunden själv till viss del kan underhålla den. Men det här med att boka tider gick jag lite mer bet på kan man säga.

Jag har testat Online Booking Calendar, som mestadels har det jag efterfrågar även om slutkunden inte kan boka exakta tider utan bara heldag. Även Appointy har gått under luppen men där var man även som slutkund tvungen att ha ett konto hos dem för att kunna boka alls.

Jag är på jakt efter fler förslag på plugins eller tjänster där kunder kan boka in tider, som min kund sedan bekräftar med ett mail eller liknande. Som vanligt ska det ju helst vara gratis men jag tar även emot förslag på betaltjänster så jag inte snöar in mig i ett gratishörn.

Tack på förhand!

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Det finns några gratis vafandetnukallas (groupware?) som t.ex. http://www.group-office.com/ där man kan stänga av allt utom det man behöver, t.ex. väldigt bra kalendrar som redigeras via webbgränssnitt.

Ett annat jag använt heter OpenGoo, men det har tydligen gått och blivit kommersiellt numer och döpts om till Feng Office http://www.fengoffice.com/. Lite mer användarvänligt än group-office.

Lite knixiga att fatta hur dom funkar ibland, så man får testa tills fingrarna blöder.

Eller kolla här: http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=4&cat=Groupware

Red/ Den som söker - han letar. Hittade OpenGoo (gratis) http://sourceforge.net/projects/opengoo/files/
Klart värd att testa. Och snygg också!

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Dryden: Hittat nåt plugin än?
Vi är på jakt efter samma sak verkar det som... :)

Online Booking Calender verkar svinbra men jag behöver också möjligheten att boka tider och inte bara heldagar. Ska leta vidare, annars blir det kanske att köpa premiumversionen.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ojdå, här var det ju ett svar jag missat.

Nej, jag har inte hittat något och jag har även lagt ner projektet ifråga.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

flat-eric skrev:

Online Booking Calender verkar svinbra men jag behöver också möjligheten att boka tider och inte bara heldagar. Ska leta vidare, annars blir det kanske att köpa premiumversionen.

Har du hittat något alternativ eller köpt premiumversionen? ;)

Tillägg: det är varken gratis eller knutet till Wordpress men Timecenter verkar vara ett riktigt trevligt alternativ. Gratis i 30 dagar, sedan 199 kr per månad (för 1 kalender / person). SMS-påminnelser för 99 öre / SMS.

Medlem sedan maj 20108 inlägg

Det där med SMS påminnelser var intressant. Är det en mjukvara som klarar av att skicka SMS oavsett vilket land man installerar applikationen i och oavsett vilka användares mobilnr som används? Jag menar alla dessa användare kan ju ha mobilnr som tillhör en mängd olika länder. Finns det en tariff som säger att man kan skicka SMS till vilket lands mobilnr som helst för max 99 öre/st?

Medlem sedan aug. 20113 inlägg

Hej, kul Matti att du nämnde TimeCenter onlinebokning! :)

SMS-tjänsten fungerar från och till alla länder i världen och kostar 99 öre/sms, ända ner till 79 öre/sms om man köper fler. Den största delen av våra kunder har sina kunder i samma land. Någon svensk har några danska kunder, och det fungerar utmärkt.

SMS används till många olika saker:
- Påminnelse till kunden dagen innan om en bokning
- Meddelande till personalen att en kund har bokat/avbokat
- Kvitto/bekräftelse till kunden bid bokning
- Nyhetsbrev

Har ni några fler funderingar är det bara att höra av er! :)

/Niclas, TimeCenter

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

TimeCenter skrev:

SMS-tjänsten fungerar från och till alla länder i världen och kostar 99 öre/sms, ända ner till 79 öre/sms om man köper fler.

Hmm, låter lurt... jag har jobbat en hel del med SMS-integrationer och har bl.a. lärt mig att det hänger på vilken operatör som leverantören (d.v.s du) använder. Speciellt när det gäller SMS från t.ex. Sverige till ett annat land (alltså där roaming tillämpas), där jag har haft mycket problem. Oftast är detta inte aktiverat by default (eftersom det innebär en extra kostnad för operatören (d.v.s även för leverantören av tjänsten)) och därför skiter dom i det.

Dock så tar praktiskt taget _alla_ leverantörer betalt för SMS'en oavsett om dom går fram eller inte. Dessutom verkar 99 öre per SMS sjukt dyrt... Jag har jobbat mycket med dels en leverantör av SMS-tjänster i Finland och en i England och dom tar halva priset + att dom alltid fixat just det här kruxet med SMS via roaming när det det inte fungerat.

Rätta mig gärna om jag har fel...

Vi använder oss av Cellsynt (https://www.cellsynt.se), som vi är väldigt nöjda med.
Vi skickar många SMS till bland annat Danmark, Storbritannien och andra EU-länder och det fungerar jättebra.

Däremot stödjer inte Cellsynt att skicka till USA, så där använder vi ett annat företag som heter Message media.
Det funkar också väldigt bra, men alla amerikanska operatörerna stödjer inte leveransrapporter fullt ut.

Tidigare använde vi Clickatell, som var billigare, men deras tjänst var inte helt pålitlig.
Med Cellsynt är vi 100% säkra på att alla meddelande prioriteras och skickas ut som de ska.

SMS-tjänsten i TimeCenter är en tilläggstjänst för att det automatiskt ska skickas ut påminnelser till de som bokat en tid, vilket sparar företagen massor av pengar och tid.
Därför har vi valt att lägga den på 79-99 öre/sms, och våra kunder älskar det! :)

Medlem sedan aug. 20111 inlägg

Hej, jag är med ute efter denna tjänst åt en kund. Finns det någon hemsida som har Timecenter integrerat? Jag skulle vilja se ett eller flera exempel.

Hej Henrikoz1!
Det sättet vi erbjuder att integrera TimeCenter är med en "Boka tid"-knapp och de flesta är väldigt nöjda med detta, och kunderna tycker det är lätt att använda. Man kan ju lägga sin banner i toppen på TimeCenter, så att kunden känner igen sig.

Skulle du kunna skicka ett mail på support [a.t] timecenter.com, så kan jag skicka några exempel på företag som använder TimeCenter?

Medlem sedan dec. 20131 inlägg

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hej Krille från Helsingborg.
Välkommen till wF och God Helg. Kul att det första du gör är att leta upp en gammal tråd och föreslå en specifik lösning.
Har du kört den länge? Erfarenheter bra och dåligt!
För tid är det viktigaste, och mest jämställt! som vi har säger Lasp

Ps Kan man inte svenska skall man inte erbjuda öppna system!
Kolla stavning av Massage tex. /DS SurLasp

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
143 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
143 ms — ändringar (db)