webForumDet fria alternativet

Varför förstöra!

Webbutveckling

2 svar · 632 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Måste man förstöra bra sajter på detta sätt?
http://www.linuxportalen.se/tracker
Kolla de ryska. Skit hur stoppar man detta?
Och varför är det så intressant :q

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Varför de gör det är ganska enkelt. De är inte som man kan tro intresserade av att era besökare ska klicka på länkarna. Nej, de fiskar efter länkar från bra rankade sidor så att de själva hamnar högre upp när folk paddlar efter de termerna.

Hur man motverkar det? T ex genom en CAPTCHA, såna där bokstäver man får skriva in. reCAPTCHA har jag hört funkar bra. Jag vet inte om OpenID kan vara en källa till spam. (Kolla upp vilken metod burkskinkisterna har använt) Om så, sätt en CAPTCHA på OpenID första gången man loggar in med en viss adress. Du kan också försöka få till någon sorts varningssystem där inlägg med fler än säg 4 länkar måste modereras.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag la i natt ett förslag enligt detta:

Hej Grabbar.

Det är ryssar på LP?
Skall det vara en enkel Captha typ bilder på djur hund, katt, får val, gädda, anka, stork, struts samt falk slumpas ut och så får man klicka på en bild av Land Hav eller himmel.

Enkelt och snyggt. Gör man den språklig istället för bildlikt så försvårar man för ausländer!
Godnatt igen säger Lasp

PS/ Om det vore wn Motorsajt skulle jag visa bilder på MC, Moppe, Enhjuling, F1, rallybil samt flakmoppe och messersmith så skulle man få ange antalet hjul på ett eller två av fordonen. Enkelt och snyggt tror Lasp att det skulle bli. /DS

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
140 ms — ändringar (db)