Nu kommer väll vissa säga att jag svär i kyrkan men word (har för mig att även excel och powerpoint klarar det) kan spara i html format.
Visst inte den snyggaste html koden men ...
2 svar · 629 visningar · startad av limegnab
Hej!
Jag är på jakt efter en enkel HTML editor, gärna en sådan som liknar word/powerpoint/excel i sitt utförande.
Jag kan idag inte speciellt mycket html och vill bara ha ett enkelt verktyg, kort sagt jag är säljare och behöver hjälp.
Jag had idag ett konto på crystone.se så det är viktigt att den kan publicera via FTP.
Tacksam för hjälp.
//L
Nu kommer väll vissa säga att jag svär i kyrkan men word (har för mig att även excel och powerpoint klarar det) kan spara i html format.
Visst inte den snyggaste html koden men ...
Hej!
Jag är på jakt efter en enkel HTML editor, gärna en sådan som liknar word/powerpoint/excel i sitt utförande.Jag kan idag inte speciellt mycket html och vill bara ha ett enkelt verktyg, kort sagt jag är säljare och behöver hjälp.
Jag had idag ett konto på crystone.se så det är viktigt att den kan publicera via FTP.
Tacksam för hjälp.
//L
Finns ju flera editorer som bygger på JQuery och fungerar fint. TinyMCE är ju en helt okej editor men personligen har jag haft problem med den. Min favorit är Teleriks Radeditor som dock kostar en summa och är utvecklad för ASP.NET. Det jag gillar med den är att den är flexibel och har det mesta man kan önska sig. Sedan är Teleriks support otroligt bra. Men är du ute efter gratisalternativ rekommender jag dig TinyMCE.