Har använt e hel del olika CMS under årens lopp, bl.a. Joomla (för några år sen). Det har alltid funnits tämligen gott om olika gratis templates, inte minst på applikationernas egna webbplatser.
Nu har jag letat lite efter templates för Joomla, men hittar inte mer än några enstaka här och där. Det verkar som om 99% av alla templates är kommersiella. Inte ens på https://www.joomla.org verkar dom ha samlat ihop några (inte hittar jag några i alla fall).
Visst, jag hajar ju att folk vill ha betalt och kan visst tänka mig att pröjsa. Men undrar ju förstås om jag har missat något helt, eller om min uppfattning stämmer med verkligheten.
Någon som har samma eller annan uppfattning och/eller i så fall har några adresser att dela med sig?
Ett tag sprutade organisationer ur sig gratis Joomla templates och templates av alla de slag. Det de som levererade gratis tjänade var ofta en länk längst nere i templaten som hade stor betydelse sökmotoroptimeringsmässigt. Men sedan Google vidtagit åtgärder mot denna typ av länkar har de inte längre samma motivation att ge ut gratis templates längre och jag kan tänka mig att över en natt så bytte skaparen av dessa templates helt enkelt bort gratis nedladdningen(inklusive länk) mot betal nedladdning.
Jag vill ofta ha gratis jag med men upptäcker väldigt ofta att det går fortare och snygare att köpa färdigt .... templatemonster.com är en site jag använder väldigt ofta. templatemonster har ofta alltid några templates för gratis nedladdning så spana in dem för den sakens skull också ...
faktiskt inge tips på gratis, men kolla gärna på artisteer.com, det är superenkelt att göra olika templates, även massor av inbyggda templates, programet kostar några hundringar "nästan gratis" går att tanka ner och prova gratis...
även för wordpress och drupal och html, Otroligt enkelt program!
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e