Har för inte så länge sedan satt upp en wordpress blog. Och jag tycker mig få rätt så ofta följande felmeddelande längst ned på bloggen:
Undeclared entity warning at line 247, column 1
Är det något som någon av er känner till på vad det kan bero på?
Webbutvecklingur Webbutveckling - Övrigt
9 svar · 954 visningar · startad av Fredde Mannen
Har för inte så länge sedan satt upp en wordpress blog. Och jag tycker mig få rätt så ofta följande felmeddelande längst ned på bloggen:
Undeclared entity warning at line 247, column 1
Är det något som någon av er känner till på vad det kan bero på?
bump!
Kanske finns nåt där?
Det är väl förresten ditt inlägg hos WP support som visas som nr 3, va? :)
Min gissning är att & skrivs som & och inte som &
Var metalboy's svar rätt? För när jag googlade på problemet visade sig det vara ett slags Wordpress-RSS bug. Men innan jag/andra luskar vidare på det vore det fint om du kunde bara ge lite mer info?
Ta gärna en screenshot på din blog där problemet visar sig, gärna helskärm så jag/andra kan jämföra med andra bloggar som har samma och/eller liknande bug?
Verkar mest ske i Opera.
Detta verkar som att felet uppdagats mest i Opera.
Se bifogad bild.
Längst ned!
Kanske finns nåt där?
Det är väl förresten ditt inlägg hos WP support som visas som nr 3, va? :)
Faktiskt inte!
Det är inte så att Opera försöker tolka koden du har i dina exempel?
Jag kan avgöra så mycket som att meddelande genereras på serversidan, genom att hämta sidor med curl. Meddelandet skrivs inte ut i varken FF eller IE, men däremot Opera som sagt. När jag hämtar med curl så skrivs meddelandet dock ut oavsett vilken user-agent jag anger. Alltså känner dn tydligen igen FF och IE genom något annat attribut i http-huvudet än user-agent. Min gissning är någon plugin-kod eller kanske din stilmall.
Och Fredde, du har ett PM. :)
Jag kan avgöra så mycket som att meddelande genereras på serversidan, genom att hämta sidor med curl. Meddelandet skrivs inte ut i varken FF eller IE, men däremot Opera som sagt. När jag hämtar med curl så skrivs meddelandet dock ut oavsett vilken user-agent jag anger. Alltså känner dn tydligen igen FF och IE genom något annat attribut i http-huvudet än user-agent. Min gissning är någon plugin-kod eller kanske din stilmall.
Och Fredde, du har ett PM. :)
Hittade den felande pluginen:
Twitter for Wordpress 1.9.3
Displays your public Twitter messages for all to read. Based on Pownce for Wordpress by Cavemonkey50.By Ricardo González.
Så fort jag deaktiverade den, så försvann felet.