I Safari (mac) och i FireFox (PC) kan jag se om ett värde finns medskickat i addmember eller removemember och på så sätt veta om användaren vill ta bort eller lägga till. I Opera (pc) (och någon verison av IE) får jag inte något värde medskickat.
Hur kollar man i Opera av vilken knapp som tryckts ? (går det att göra ?)
Kan gå runt problemet denna gången, men det är bra att veta hur det ligger till nästa gång man stöter på det.
Förr i tiden brukade Opera ta efter IE för bättre kompatibilitet på webben och det här är eller verkar vara en grej som tydligen hängt kvar.
Om du fortfarande vill använda input type=image borde det funka att läsa av koordinaterna som jag tror ska skickas med. Alltså om #KNAPPENS_NAMN#.x och #KNAPPENS_NAMN#.y finns med i formulärdatan, då användes knappen för att skicka formuläret.
Eftersom vissa webbläsare (främst IE om jag inte minns fel) har problem med <button>-taggar också så de är inte heller hållbara - tyvärr - men vad jag vet är det inga moderna webbläsare som strular med input type=submit.
Ska prova om man kan läsa av koordinaterna på det sätt du menar. Dock har jag som jag beskrev gått runt problemet och det blir inte förrän nästa gång jag stöter på det som jag kan tänka prova.
Det är lite surt att så gamla funktioner som type=image inte funkar i browsrar av dagens standard :(
Finns det någon som vet mer så tackar jag för all information jag kan få i ämnet.
Det är lite surt att så gamla funktioner som type=image inte funkar i browsrar av dagens standard :(
Mmm. Det suger att det är som det är men man får trösta sig med att det oftast finns alternativa lösningar och att kompatibiliteten blir bättre med tiden.
Hade det funnits en officiell referensimplementation av W3s rekommendationer hade situationen nog varit annorlunda (bättre).
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e