Jag och pirajan (aka Jonas) tänkte starta en podcast för webbutvecklare. Den ska vara på svenska. Nu har vi några frågor vi brottas med innan vi drar igång:
Namn?
Vi har inte kommit på något klockrent namn på den här podcasten. wF-folket brukar kunna vara bra på att lösa detta. Kom med namnförslag direkt i tråden.
Medverkande?
Varje avsnitt kommer att ha en intervju/samtal med någon som har utmärkt sig inom webbutvecklingsbranschen på ett eller annat sätt. Kanske någon som startat en kul webbtjänst eller fått ett spännande jobb. Har ni tips på bra folk att intervjua?
Ämnen/idéer
Här har vi en del egna förslag, men om du har bra tips på något man kan ta upp i en webbutvecklarpodcast får gärna dela med dig av det i tråden.
Jag vill bara skriva att jag tycker att det låter väldigt intressant.
Just för tillfället har jag inte riktigt tid att sätta mig in i frågorna, jag tycker bara att det är synd att ingen annan kommit med några bra förslag hittills.
Såfort jag får tid ska jag klura lite på era frågor.
Bra initiativ tycker jag iaf att det är då jag är väldigt intresserad av att höra vad riktiga webbutvecklare har att säga! :)
Hoppas ni går vidare med idén och att intresset blir större än det verkar just nu.
Tack tranceformer och Matti! Eftersom både jag och Jonas var med som deltagare på 24hbc tycker vi givetvis att ditt förslag är strålande. Men det lär finnas många bra programmerare som inte var med på det här evenemanget också. Fler förslag?
Sådär, nu är första avsnittet uppe på http://www.webbradion.net/avsnitt/1
Kom gärna med kommentarer och förslag på folk vi kan intervjua i fortsättningen.
Är det någon här på webForum som lyssnar på Webbradion? Varje avsnitt laddas hem av omkring 400 personer så det borde ju vara några stycken här. Vi är på gång att spela in avsnitt tio inom kort.
Jag ska på en sen semester nu, och jag lägger över de avsnitt som finns på MP3-spelare så jag har något att lyssna på på planet. (som går om ett par timmar)
Jag ger ett utlåtande sen.
Jag ska på en sen semester nu, och jag lägger över de avsnitt som finns på MP3-spelare så jag har något att lyssna på på planet. (som går om ett par timmar)
Jag ger ett utlåtande sen.
Har du hunnit lyssna på några avsnitt nu? Det är alltid intressant med feedback.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2