Hej har ett litet problem, när jag utveklar en sida så gör jag det på min skärm som är widescreen. Frågan är hur kommer det se ut på en skärm som är 1024*768. 1024*768 är väl det vanligaste formatet folk använder? Hur ska jag tänka när jag skapar sidan? Vilket format ska jag välja för att det ska se någorlunda snyggt ut i alla format. ska jag skapa den för 1024 formatet?
ge lite tips hur gör ni? och hur jobbar jag med en widescreen skärm. Kommer det se ihoptryckt ut på en vanlig skärm?
Mvh Stavve
Kodar du med pixelmått så kommer sidan bli precis så bred som du anger, oavsett vad användaren har för upplösning. Är den bredare än fönstret får du horisontell scroll, vilket inte är så snyggt.
Ett bra tips är webdeveloperpluginet till firefox. Där kan du resiza sidan till specifika upplösningar för att se hur det ser ut.
Det vanligaste just nu är att man kodar sidor som är ca 1000 pixlar breda. Ett bra knep för att få det att se fylligare ut är att centrera innehållet, då ser det schysst ut oavsett hur brett ditt webbläsarfönster är.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2