Jag använder och gillar homesite (använde både gamla allaire och nu macromedia).
Nu ska jag byta arbetsdator från en med windows XP till en med Vista och jag har inte programmen kvar, så funderar på att köpa homesite för 1300 pix.
Det är inte anpassat för vista, men ska enligt adobes hemsida oftast fungera (http://kb.adobe.com/selfservice/...).
Så nu undrar jag om ni tycker jag ska köpa homesite eller om det finns annat bättre program som är klockrent i Vista och som har de funktionerna jag listar?
Gjorde en sökning och fick då upp en tråd om Visual Web Developer, men vet inget om detta egentligen mer än att det kanske kan vara något liknande.
Eftersom jag utgår från en färdig hemsida som jag utvecklar och antingen skriver själv eller kopierar och klistrar in och ändrar innehållet i det jag kopierat så är det här bokstavligen enda sakerna jag använder i homesite och behöver:
1/ Den färgade koden där allt syns olika beroende på om det är asp, sql, tabeller, img, iframe osv.
2/ Extended find och extended search and replace både i den öppna filen och i hela mappar/kataloger med stängda filer (även med alternativet "inkludera subfolders" eller vad det heter). använder ofta att search and replace är känslig även för radbrytningar och mellanslag.
3/ Enkla find-funktionen i öppen fil.
4/ Snabbväxling mellan 3-10 öppna filer via flikarna.
5/ Radnumrena i vänsterkant vid felmeddelanden.
6/ Behöver inte funktionen där man previewar även om jag använder den enstaka gånger, så den är ju ok om den finns med.
7/ Ja, save/save as då såklart..
Jobbar nästan uteslutande i asp/html med lite mysql-kopplingar.
Det enda som kunde gjort homesite bättre för mig hade varit om tables, images och liknande var i olika färg även inom responswrite-taggar för där blir allt samma färg. Och förresten om man kunde öppna en fil genom att dra den från en mapp och släppa i programmet som man kan göra med bilder i photoshop t.ex. och slippa använda "open" och leta upp filen.
Visst får det gärna vara gratis men upp till ca 2000 kr är acceptabelt hellre än att offra någon av funktionerna.
Tacksam för tips!