webForumDet fria alternativet

powerpoint

Webbutveckling

13 svar · 1 100 visningar · startad av UllaB

Medlem sedan okt. 20084 inlägg
Frågan#1

Jag tänkte lägga in en powerpointpresentation på min hemsida men när jag gör det så öppnas inte bildspelet direkt utan det öppnas i programmet och det är ju inte meningen, hur gör man? Jag använder Dreamweaver när jag gör hemsidan

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Du kan inte göra på annat sätt med PowerPoint.

men hur gör jag då om jag vill ha ett bildspel på min websida?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Eller Flash

ok, tack för tipsen men jag undrar: ibland får man ju såna här "skämtbildspel" med diverse dumma grejer via email, dom brukar gå runt i bekantskapskretsen en del och dom verkar ju vara gjorda i powerpoint, hur kommer det sej att dom funkar som bildspel utan att själva programmet öppnas när man kollar dom?

Medlem sedan sep. 2006867 inlägg

Det är trots allt faktiskt en powerpoint-visare som öppnar programmet. Använder du tex outlook så finns det en powerpoint previewer inbyggt. Så det som gäller är alltså att för att se/öppna en powerpoint-presentation måste du använda dig av ett program som kan visa det. Vill du presentera innehåll på webben så måste du göra om det till något annat format, tex, bilder, flash-animation eller som en PDF, fast en pdf behöver ju precis på samma sätt en pdf-visare...

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Du kan också titta på att lägga ut din PowerPoint mha tjänster som t.ex http://slideshare.net som "webbförpackar" den för visning direkt online och tillåter inbäddning av resultatet på dina egna sidor

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Tåden flyttas från "Internet & Webbtjänster" till "Kontorsprogram"

jarvklo skrev:

Hmm...

Du kan också titta på att lägga ut din PowerPoint mha tjänster som t.ex http://slideshare.net som "webbförpackar" den för visning direkt online och tillåter inbäddning av resultatet på dina egna sidor

Ja, det var en häftig tjänst, tack för tipset. Men för att anknyta till mitt inlägg så gör den här tjänsten om det till Flash :)

Medlem sedan mars 20041 936 inlägg

Ett tips om du vill att bildspelet ska starta när du öppnar filen är att du sparar powerpointfilen som "Bildspel".

Dock har jag ingen aning vad som gäller på webben.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

headbug skrev:

Men för att anknyta till mitt inlägg så gör den här tjänsten om det till Flash :)

Jag vet ;) - jag kompletterade helt enkelt och i all välmening tipsen från både dig och Quid (som ju var först med att tipsa om att konvertera bildspelet till Flash i denna tråd :stud ), med en länk till ett verktyg jag gillar som fungerar bra även om man inte har tillgång till Flashutvecklingsmiljö på sin dator :bire

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Flyttas från Kontorsprogram

Spook skrev:

Tåden flyttas från "Internet & Webbtjänster" till "Kontorsprogram"

Zaiman skrev:

Flyttas från Kontorsprogram

Spännande - var ska denna tråd hamna till slut? :L

243 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)