Det brukar gå till så att köparen begär flyttning av domänen till sitt eget konto, vart han nu har det. Då får du en förfrågan om det är OK och går in i ditt konto och godkänner flytten.
Klart han kan sätta in på ditt konto.
2 svar · 631 visningar · startad av CunteN
Det är så att jag har fått sålt en sida/domän för 1500 spänn och tänkte sälja den, domänen ligger på dynadot.com och jag undrar hur man går tillväga när man ska föra över en domän till en annan person.
Går det att betala via bankkonto nummer? Alltså att han sätter in pengar på mitt konto?
Det brukar gå till så att köparen begär flyttning av domänen till sitt eget konto, vart han nu har det. Då får du en förfrågan om det är OK och går in i ditt konto och godkänner flytten.
Klart han kan sätta in på ditt konto.
Ok, det är så att jag har en kille soma vill köpa alla mina hemsidor för ett fast pris.
Jag ska ge han mitt inloggnings namn så får han göra vad han vill med domänerna..
Men till frågan, hur ska vi sköta betalningen? Ska jag ge han inloggningen först och sedan sätter han in pengarna eller ska han sätta in pengar på mitt bankkonto och sedan när jag fått pengarna ger jag han inloggningen?
Hur brukar det gå till?
Mvh!