webForumDet fria alternativet

Live chatt support?

Webbutveckling

7 svar · 1 193 visningar · startad av matte629

Medlem sedan okt. 200714 inlägg
Frågan#1

Hej, jag och några till håller på att starta upp ett webhotell nu. Vi är ett rätt så tidigt stadie så det tar väl några veckor till innan vi öppnar helt. Hur som helst är jag på jakt efter den bästa supportchatten som finns gratis. Ja, gratis, tyvärr har vi inte tillräckligt med resurser till en betalchatt tills vi blir inkomstgivande.

Jag har för mig att det finns något sådant, men hittar ingen länk

1# Ska inte vara en massa reklam och popup
2# Ska vara integrerad med en klient (hos operatören).
3# Ingen trial (180 dagar eller något sådant är ok)
4# Så anpassningsbar som möjligt (kunna byta bilder på logon osv)

Om allt detta kommer med är jag mer än nöjd. Men, det bästa kan inte bli bättre så om något inte finns med får vi väl bortse från det.

Men i alla fall, till sammanfattningen: Vilken är den bästa gratis live supporttjänsten? (eller så ska det vara jävligt billigt. Högst 50 kronor per månad).

All hjälp uppskattas. :)

Medlem sedan okt. 2007446 inlägg

om det där som finns på joolip.info nu är den layout ni skall ha så...
vart skall man börja

ja kontrasterna är åt h**te
idiotblått med en vit ruta med babyblå text i ett näst intill oläsligt typsnitt

men jag antar att det som ligger där nu bara är en tillfällig "splash" som kommer bytas mot något betydligt vackrare

Tog bort länken pga att det förstör för google (webforum ligger före själva hemsidan nu).

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

matte629 skrev:

Tog bort länken pga att det förstör för google (webforum ligger före själva hemsidan nu).

Kan Du förklara ?

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

matte629 skrev:

1# Ska inte vara en massa reklam och popup
2# Ska vara integrerad med en klient (hos operatören).
3# Ingen trial (180 dagar eller något sådant är ok)
4# Så anpassningsbar som möjligt (kunna byta bilder på logon osv)

Jag tror att det kan bli svårt att hitta något gratis med den specifikationen, men när ni väl börjat dra in pengar kan jag starkt rekommendera https://www.boldchat.com

Har själv integrerat deras tjänst på 6 sidor och det är sjukt kraftfullt, man har full kontroll över chattfönstret när det gäller utseende osv.

Om du inte redan testat Google, så gjorde jag det åt dig och hittade bland annat LiveZilla som sägs vara gratis med alla "dina" funktioner.

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg

Spook skrev:

Kan Du förklara ?

Den enda träffen jag fick när jag sökte på det namn han hade valt blir webForum. Så webForum ligger inte före, webForum är den enda träff jag får när jag väljer svenska sidor. Det kanske inte är så bra reklam §e

Tack för alla svar. Är också starkt intresserad av boldchat, verkar väldigt bra. Och ska nog skaffa det när resurserna som sagt då stiger.

I alla fall, hittade en 180 dagars klient Chat4Support. Den funkar faktist helt okej, inga reklam eller så. Ganska flexibel.

Men om LiveZilla är bättre ska jag överväga att byta. Ska kolla runt lite på sidan. Tack för all hjälp, men om det finns någon som har ytterligare tips så är det bara att posta. ;)

Medlem sedan jan. 200710 inlägg

Har för mig att vi har en del sådana gratis verktyg via fantastico autoinstaller.
Iaf den första innehåller en chatfunktion och är anpassningsbar.
Crafty Syntax Live Help
Help Center Live
osTicket
PHP Support Tickets
Support Logic Helpdesk
Support Services Manager

Vi du ha ett bättre system så titta in på kayako.com, vi har använt denna några år och fungerar mkt bra. Flera större( och mindre) webbhotell använder denna och den kostar inte mkt, runt 200-300kr/mån.

Du spar mycket tid genom ett bra supportsystem, men jag förstår om resurserna inte finns i början.

Lycka till!

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)