webForumDet fria alternativet

Om att skriva ut "annons" på hemsidor

Webbutveckling

5 svar · 534 visningar · startad av EmmaW

Medlem sedan apr. 2008152 inlägg
Frågan#1

Många sidor, speciellt de riktigt stora sidorna skriver utan "annons" där det finns annonser. Men inte på alla.
Så jag funderar på att göra det på min sida också. Fast när jag testar tycker jag det blir väldigt "klottrigt" och förstör min design.

Jag tycker det är en bra service att skriva ut "annons" om ens annonser är väldigt blandade med innehållet. Men har man tydliga annonser, tex en top-banner och en lista med sido-banners, funderar jag på hur viktigt det känns för användaren.
Är det bra som en känsla att man inte blir lurad samt att man kan tydligt skilja på sidans innehåll och reklam? Eller behövs det inte på sidor som är ganska tydliga endå? Eller vad tycker ni om denna frågan? :)

Bump :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag har aldrig tänkt på det förrän när du skriver det faktiskt. Kanske är det nåt som man ser men inte reagerar på bara.
Är det inte tydligt att det är en annons så kan det nog vara bra att skriva det ja så att det inte kan förknippas med sidan och bli missförstånd av det.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Om du kan styra hur reklamen ser ut, dvs att det är tillräckligt tydligt vad som är innehåll så behöver du inte skriva att det är en annons - men jag misstänker att du inte alltid kan styra hur annonserna ser ut. Jag tycker det är bra med saker som är tydliga - dvs, jag tycker du kan skriva ut "annons" över det som faktiskt är det. :)

Jag tycker alltså ungefär som SirPeter, i vanlig ordning. :)

mvh

Okej :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jämför med en vanlig tryckt tidning, vanligtvis är det bara annonserna rakt av, men är det något som skulle kunna förväxlas med redaktionell text sätter de ut "annons" i ena övre hörnet.

Framförallt om det är en helsidesannons, men det kanske inte är så aktuellt i ditt fall. ;)

282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)