Jag skulle säga Wordpress för ren blogg och Joomla för övrigt. Finns många plug-ins till Joomla också samt är rätt lätt att komma in i.
Ska göra en ganska omfattande webbsajt åt en kund, och är just nu nu i valet och kvalet angående vilket slags CMS som lämpar sig bäst. Sidan ska i princip presentera företaget och sedan ca 5 produkter företaget säljer. Skulle behöva två separata menyer (en för företaget och en för produkterna) där produkterna har en identisk undermeny med ca 6 val.
Informationen för de olika produkterna kommer ständigt ändras med nya artiklar varje vecka ("blogg-style") och man ska även kunna lägga in video och bilder.
Har alltid byggt egna cms-lösningar i php när det gäller enklare sajter, men tror att det kanske skulle underlätta att använda ett befintligt opensource-cms som t.ex. Wordpress. Verkar ju finnas en hel uppsjö av plugins vad gäller bilder och video etc. Har aldrig använt mig av wp, men någon gång borde man kanske lära sig. Drupal har jag nosat på men det är tog väldigt mycket tid och var sjukt svårt att lära sig så det blir inget.
Kommer behöva göra lite olika speciallösningar för diverse undersidor.. t.ex. en sida visar produktens betyg i olika kategorier och då vill jag kunna göra en snygg grafisk lösning men ändå dynamisk. Om vi tar t.ex wordpress hur enkelt är det att integrera sina egna lösningar i systemet?