Jag har gjort en ganska snygg (enligt mig iaf) och rejäl "bild" i photoshop (med lager , layer types m.m.).
Nu ska jag få över detta till en funktionell hemsida,
men vill inte sitta och rita varje knapp för sig (igen),
eller behöva bygga ihop en massa jävla delar...
Finns det något enkelt sätt att komma från en psd > hemsida?
Sidan kan gärna vara i html, asp, css, flash eller vad som...
Bara för att undvika att göra om hela sidan igen i massa små delar.
Platta till den och spara som t.ex. jpg (spara för webben) och skär isär resultatet i olika delar efter behov och sätt ihop med html sedan. Men hur "funktionellt" det blir vet ingen som inte kan få se bilden/sidan.
Tips: kolla gärna innan hur du bör gå tillväga INNAN du börjar ett projekt... :OO
I Photoshop kan du köra sliceverktyget. Där splittar du upp bilddokumentet i olika delar och sedan kan man spara ner det som HTML-sidor, med färdiggenererad kod och hela paketet. Det gjorde jag själv (2003 ;) ) i PS7 tror jag det var och resultatet blev bra rent presentationsmässigt. Hur det ser ut idag har jag dock inte en susning om men det är väl bara att testa.
Frånsäger mig även allt ansvar vad gäller eventuell validering. ;)
I Photoshop kan du köra sliceverktyget. Där splittar du upp bilddokumentet i olika delar och sedan kan man spara ner det som HTML-sidor, med färdiggenererad kod och hela paketet. Det gjorde jag själv (2003 ;) ) i PS7 tror jag det var och resultatet blev bra rent presentationsmässigt. Hur det ser ut idag har jag dock inte en susning om men det är väl bara att testa.
Frånsäger mig även allt ansvar vad gäller eventuell validering. ;)
Finns denna funktionen i Adobe Photoshop CS3 ? Om den gör det vart hittar jag den då?