Jag har nu använt programmet i kanske två månader och det var ABSOLUT inget fel på DreamWeaver UltraDev 1, förutom att det inte fungerar med XP...
Det finns enormt mycket som är avsevärt mycket sämre med denna nya versionen.
- Sticky windows: Hur f*n blir man av med dom??
- Markering: Enkelfjumpar ska komma under varandra, inte vid sidan av...
- Hantering av fönster, med mera.
- Kod: Förut kunde man markera en tabell genom att trycka Ctrl + A, men nu är det nåt snille som tagit bort den funktionen...
- Förhandsvisning: Funkar ju inte!! Ljusår sämre än i UltraDev.
- Förhandsvisning: Saker ser prydliga ut i DW, men ser ut som f*n i webbläsaren...
Ärligt talat: Har inte utvecklingen kommit längre på 10 år??
DW har ju blivit ett fjantigt mesprogram utan potential.... För mycket mesiga templates och massa fjantiga wizards för folk som inte vet hur man gör...
Where is the hacker philosophy????
Verkligen synd och djupt tragiskt att Macromedia köptes av Adobe... En hel värld av innovation gick förlorad.
redigera:
Snabbkommandona för spara och stänga fungerar inte heller:
Ctrl + S
Ctrl + W
Jag måste bara säga att du måste fått fatt i någon superduper lustig version av någon tidig alfa.
Jag har kört DW CS3 sen det släpptes i stort sett, inte märkt några av de problemen du beskriver (dock använder jag inte alla sakerna heller, jag skriver mest kod)
T ex. Ctrl+A för att markera en tabell fungerar fint, första gången jag trycker så markerar den td sen tr sen table, rätt eller fel ? Bra tycker jag.
Denna post känns mest som en "jag har inte tagit mig över tröskeln än så nu måste jag berätta hur värdelöst allt nytt är"-post.
Öööhh... Jag kanske ska om installera programmet då!?
Det där med tabellerna är ju grymt irriterande. Ja, jag håller med dig. Jag är kanske inte bäst på allt, men så här många saker som inte fungerar är fett irriterande.
Ny mjukvara på splirrans ny dator... Men jag har ju cd-skivan hemma. Bara att köra in igen...
Skumt!!
Jag har använt DreamWeaver sedan 1997, dvs i elva år. "Don't make me think!" (Känner du till detta uttrycket?)
1. Hur blir man av med att fönsterna klistrar sig hela tiden?
2. Hur gör man så att enkelfjumparna kommer i en rak linje och inte snett då man ska avmarkera kod? (ASP)
Testade att om installera från cd. Funkade EJ. Dock, hittade filen jag laddat från Internet. Den fungerade att installera om och nu fungerar det att markera tabeller, som det brukade tidigare. Det var bra...
Bara resten kvar att lösa då!!
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2