Jag vet inte riktigt vart detta passar in för kategori. Men jag undar hur man gör så att mina besök på min hemsida inte registreras, alltså mitt ip? Jag vill liksom vara osynlig. Jag hittade ett sätt att göra det men har googlat ganska länge men inte hittat något svar hur man gör.
Exakt vad vill du göra? Var menar du att din IP lagras idag? I loggfiler? I en statistiktjänst?
Om det är möjligt kan ett alternativ vara att modda det skript du använder så det ignorerar din adress. Ett annat alternativ kan vara att surfa genom en proxy.
Jag använder mig av google analytics och när jag besöker min hemsida så registreras mina besök och det vill inte jag.
Annars så är jag inte så avancerad det du skriver om.
Ta reda på din IP-adress, exempelvis genom whatsmyip.org. Redigera profilen för din sida på google Analytics. Till höger om Filters Applied to Profile, klicka på Add Filter. Som filtertyp välj Exclude all traffic from an IP address. Fyll i din IP-adress och klicka på sen på finish.
Det kan ju vara så att man får olika IP nummer vid varje uppkoppling mot internet. Om du har en levernatör är det ju rätt dumt att utesluta IP-nummer från en viss leverantör eftersom det även inkluderar dina besökare från samma leverantör.
"Alla simmar i samma båt", dvs, detta gäller för oss alla och det är väl egentligen inte så mycket att orda om. Att man jobbar med hemsidan, att man besöker den, är normalt för alla webbplatser.
Ofta är man endast registrerad som EN (1) besökare så problemet är ju inte allt för stort. Dessutom, om man arbetar med sidan kanske man arbetar mycket i det administrativa gränssnittet och den aktiviteten syns ju inte alls i Analytics, så vida du inte har Analytic-kod även i det administrativa gränssnittet!
En alternativ lösning är ju att först skapa en gömd sida som sätter en cookie eller skapar en session för dig.
Sen på alla sidor så lägger du in analyticskoden bara för de besökare som inte har denna cookie eller session satt.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25