Jag håller på att lära mig att göra hemsida, Webdesignskolan.se och boken "Stilas med CSS". Undrar om ni känner till något bra ställa där det finns många olika sider att välja mellan och hämta dom som man vill ha. Hade varit bra att hämta lämplig sida och sen göra lite ändringar. Man slipper då göra grunderna som tar mycket tid. Det blir fel, lyckas till slut lösa problemet, lägger till detta som gör att det inte fungerar igen, ändra hela upplägget, etc.
Här är beskrivning av ett exempel som jag vill ha hjälp med som skall vara på en hemsida som jag skall göra. Där skall bl a vara en sida som skall handla om beskrivning av produkter som man skall kunna använda som hjälpmedel, vad man kan göra med dem och hur man gör det. Som det är nu så är det bara två. Man skall kunna klicka på en av produkterna, välja vad man vill lära sig att använda och sen få beskrivning av det steg för steg. Blir bild med text under. Det hade varat bra om det finns sida som kan göra detta och som man kan hämte och sen ändra lite. Här bler ju bl a en del Javascript och det vill jag INTE lära mig att göra, bara klipp o klistra.
Jag rekommenderar inte detta sätt att lära sig på då du i detta fallet enbart kommer lära dig det du vill kunna för stunden och inget mer.
Det är bättre att nöta <html></html> 100 gånger och sedan kunna det, än att bara i detalj veta hur "float: left;" fungerar i sju olika webbläsare, iaf om du frågar mig.
http://csstinderbox.raykonline.com
Kan man få hjälp med grundmallar - välj från "menyn" högst upp på sidan
Här finns även annat smått och gott att hämta och låta sig inspireras av