Har en liten sida där det sker viss försäljning av ett fåtal produkter. Nu sker beställning via en extern leverantör som givetvis skall ha betalt med jämna mellanrum.
Då jag inte är så haj på programmering undrar jag nu om någon skulle kunna hjälpa mig med följande:
Ett enkelt formulär som ser ut ungefär följande:
Vara 1 Pris _kund anger antal_ delsumma för vara 1 visas
Vara 2 Pris _kund anger antal_ delsumma för vara 2 visas
Vara 3 Pris _kund anger antal_ delsumma för vara 3 visas
Vara 4 Pris _kund anger antal_ delsumma för vara 4 visas
Info om fraktavgift
Totalsumma inkl fraktavgift
Därefter, kund anger adress med mera.
"Beställ-knapp"
Resultatet vill jag skall skickas till en mail, men det bör ej synas att så sker.
Gärna något meddelande "tack för din order, blabla".
Det viktigaste är att kunden skall se vad det kostar, så formuläret måste kunna räkna.
Sidan ligger på ett vanligt webhotell modell budget.
Som sagt, jag har ingen aning om vad som krävs eller vad det kan kosta. Formuläret skall vara så enkelt som möjligt, övriga sidan består bara av HTML-kodning.
Någon här som kanske vill knåpa ihop ett bra exempel eller vet någonstans där man kan få tag i lämplig kod?
Ingen som har lust att hjälpa?
Kan säkerligen betala en liten slant.
Det jag kommit underfund med är att mitt webhotell har "stöd" för att göra formulär och skicka det via mail. DOCK. Det stora problemet är att jag vill att priset skall ändra sig vartefter man anger hur många varor av varje man köper.
Det är här det börjar bli problem, då jag inte hittar någonstans hur man gör!
Men som sagt, ett väldigt enkelt formulär, som skickas till ig och inte lagras någon annanstans. Skall klara av att om kunden skriver i 2 apelsiner och apelsiner kostar 5 kr/styck skall det poppa upp 10 kr som delsumma. Samtidigt skall det några rutor ner stå totalsumman, inklusive en konstant fraktavgift.
Köper kunden 2 apelsiner och 3 bananer (10 kr/st) skall det på rad apelsin stå 10 kr och på rad banan 30 kr.
Som sagt, sliter mitt hår, det känns som att det inte borde vara så svårt, men jag har ändå absolut ingen aning! Och som sagt. Ersättning utgår.