Jag tittar också på det, men det verkar som att man måste bli certifierad av inlösaren då. Det känns som det kan kosta mycket pengar.
Någon som vet mer?
2 svar · 728 visningar · startad av Kenchu
Jag vill göra en hemsida som erbjuder en viss tjänst, och som man betalar för online. Exakt hur betalning online går till har jag ingen aning om. Har tittat runt lite på internet utan att direkt hitta något jätteinformativt. Många verkar köra med en "PSP" (Payment service provider), men måste man det? Kan man inte implementera en betalningstjänst själv? Eller självklart kan man det, men hur gör man det? Verkar inte finnas nån info om det någonstans! :D
Förutom själva implementationen, vad mer är det som behövs göras? Antar att det är en hel del pappersarbete också.
Glad påsk! :)
Jag tittar också på det, men det verkar som att man måste bli certifierad av inlösaren då. Det känns som det kan kosta mycket pengar.
Någon som vet mer?
Den stora frågan är ju om Ni bygger "butiken" själva eller om Ni har tänkt att använda någon "färdig produkt"
Dom flesta "färdiga produkter" kräver att man har ett inlösenavtal med en bank och ett med en PSP.
Dock finns det ett som heter Payer som låter handlaren använda kortbetalning på deras befintliga avtal. Med andra ord så får Du pengarna direkt på kontot varje vecka.