Hur många bilder man tittar på beror ju dels på hur intresserad man är av det som bilderna visar och dels hur bra bilderna är.
Men hellre ett galleri med tio riktigt bra bilder än ett galleri med tio bra bilder uppblandade med 140 skitbilder. :)
5 svar · 447 visningar · startad av Fredde Mannen
Har ett bildgalleri på en klubbs hemsida.
Det kan ju hända att man kanske inte riktigt orkar med att bläddra igenom säg 150 bilder. Kan ju vara lite overkill eller? Hur många bilder orkar ni bläddra igenom per album i ett bildgalleri?
Har då funderat på göra ett selektiv urval, men har man över 150 bilder från säg ett evenemang av någon typ, så bör man nog plocka ut ett antal som man visar.
Hur många skulle ni säga som max? 20? 30? 40? eller mer?
Hur många bilder man tittar på beror ju dels på hur intresserad man är av det som bilderna visar och dels hur bra bilderna är.
Men hellre ett galleri med tio riktigt bra bilder än ett galleri med tio bra bilder uppblandade med 140 skitbilder. :)
Då kanske man skulle kunna säga, 20 - 30 medelmåttiga bilder? :)
Jag vill ha alla bilderna på en och samma sida i miniatyrer och sedan klicka på de som är intressanta :) Eller en stor bild åt gången och bläddra.
Storleken på albumet spelar ingen roll. Ju fler bilder ju bättre!!! :e
testa min sida å se om du tröttnar.. ligger 100~ i varje galleri
CatZ skrev:
Jag vill ha alla bilderna på en och samma sida i miniatyrer och sedan klicka på de som är intressanta :) Eller en stor bild åt gången och bläddra.
Storleken på albumet spelar ingen roll. Ju fler bilder ju bättre!!! :e
Har funderat på att ha i miniatyrer, men då erbjuder inte deras webhotell någon modul för bildhantering. Sorligt nog!
Så nu har jag en stor bild åt gången och så man kan bläddra framåt resp bakåt genom att klicka på höger resp. vänster sida på bilden som visas. Att he en sida som visar thumbnails över bilderna i varje album vore ju inte dumt, då spelar ju antalet egentligen ingen roll, men då återstod den tekniska biten. :)