webForumDet fria alternativet

Wordpress - Bästa plugin

21 svar · 3 292 visningar · startad av Type

TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg

Hej
Jag tänkte vi kunde samla lite plugins som man använder till Wordpress. Tipsa om bra helt enkelt. Det verkar finnas en uppsjö att välja mellan :)

Jag börjar ;)

Lightbox (http://wordpress.org/extend/plugins/lightbox-2/)
Plugin som visar bilder på ett väldigt snyggt sätt. Ett måste :)

Preview: http://www.stimuli.ca/lightbox/

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Exec-PHP - För att kunna köra PHP direkt på sidor/inlägg.
NextGEN Gallery - Fotogalleri med många funktioner, finns på svenska.
Subscribe To Comments - Låt besökarna prenumerera på kommentarer.
WP-PostViews - Visa antal visningar av inlägg/sidor.
WP Grins - För bättre hantering av smilies.
WP Unformatted - För att kunna avaktivera autoredigering av TinyMCE
Get Recent Comments - Visa senaste kommentarerna i sidebar eller liknande.
Maintenance Mode - För att tillfälligt kunna stänga av sidan vid uppdateringar

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Tengblad skrev:

Exec-PHP - För att kunna köra PHP direkt på sidor/inlägg.

Jag blev nyfiken på den där och kollade länken efter en KORT beskrivning av fördelen att t.ex. skriva inlägg i php-taggar i ställer för vanlig hml. Men jag orkade inte läsa igenom killens extremt långa texter och fick ingen uppfattning om vad fördelen egentligen är. Kan du förklara enkelt?

PS: Använder förresten alla de andra pluggarna du föreslagit och håller med om alla.

Vill samtidigt varna för den här: http://wordpress.org/extend/plugins/dmsguestbook/ som har ställt till en massa problem i mina WP-installationer.

Danne V skrev:

Jag blev nyfiken på den där och kollade länken efter en KORT beskrivning av fördelen att t.ex. skriva inlägg i php-taggar i ställer för vanlig hml. Men jag orkade inte läsa igenom killens extremt långa texter och fick ingen uppfattning om vad fördelen egentligen är. Kan du förklara enkelt?

Vanligtvis kan du ju inte direkt på en sida eller post köra phpkod i kodläget, det autoredigeras bort för säkerhetsskull, med denna plugin kan man köra phpkod direkt i inlägg/sidor på ett säkert sätt.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Tengblad skrev:

Vanligtvis kan du ju inte direkt på en sida eller post köra phpkod i kodläget, det autoredigeras bort för säkerhetsskull, med denna plugin kan man köra phpkod direkt i inlägg/sidor på ett säkert sätt.

OK, tack!

Tengblad skrev:

NextGEN Gallery - Fotogalleri med många funktioner, finns på svenska.

Hmm. jag letar efter ett galleri man kan integrera med wordpress. tyvärr behöver jag kunna exportera mitt nuvarande galleri (Coppermine) o det verkade inte gå med NextGen Gallery?

Jag tror det ska gå med Gallery2 men då krävs php safe mode off o det har inte mitt webhotell. Attans ;)

Några till:
EasyTube För att visa Youtube-filmer.
Coppermine badge Visar 5 st bilder från coppermine-galleriet.

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Adsense-Deluxe - Annonshantering som även går att använda till annat som ska upprepas och användas flera gånger.

Jag sitter på ett bildarkiv i form av Coppermine Gallery. Jag skulle helst vilja exportera det till Wordpress o ha bildarkivet inbyggt i wordpress. Jag tror att Gallery2 skulle funka om bara mitt webhotell hade safemode=off. Nu är det inte så o jag måste leta efter andra alternativ. Vet ni något bra galleri som man kan konvertera från ett coppermine så att det funkar i wordpress? I värsta fall får jag avvakta o sen byta webhotell men det vore toppen om något bra fanns.

Type skrev:

Jag sitter på ett bildarkiv i form av Coppermine Gallery. Jag skulle helst vilja exportera det till Wordpress o ha bildarkivet inbyggt i wordpress. Jag tror att Gallery2 skulle funka om bara mitt webhotell hade safemode=off. Nu är det inte så o jag måste leta efter andra alternativ. Vet ni något bra galleri som man kan konvertera från ett coppermine så att det funkar i wordpress? I värsta fall får jag avvakta o sen byta webhotell men det vore toppen om något bra fanns.

Lägger inte G2 upp bilderna i mappar för varje album/galleri på servern? I så fall så skulle det gå rätt smidigt att få till det med NextGEN Gallery. Där kan man nämligen be tillägget att skanna vissa mappar.

Tengblad skrev:

Lägger inte G2 upp bilderna i mappar för varje album/galleri på servern? I så fall så skulle det gå rätt smidigt att få till det med NextGEN Gallery. Där kan man nämligen be tillägget att skanna vissa mappar.

Jag har mitt galleri i Coppermine Gallery nu o där har jag lagt upp en massa mappar o det finns en massa databaser kopplade till dessa med rubriker på album, antal träffar på varje bild, kanske kommentarer osv.

Det är dessa jag helst skulle vilja återanvända. Men jag ska kika närmare på NextGEN gallery.

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Type skrev:

Jag har mitt galleri i Coppermine Gallery nu o där har jag lagt upp en massa mappar o det finns en massa databaser kopplade till dessa med rubriker på album, antal träffar på varje bild, kanske kommentarer osv.

Det är dessa jag helst skulle vilja återanvända. Men jag ska kika närmare på NextGEN gallery.

Som ny i gamet Wordpress kan jag bara säga att jag tycker om NextGEN :) än så länge iaf.

matlinMedlem sedan okt. 2006224 inlägg

Lite offtopic, men har någon av dessa gallerier support för multifiluppladdningar?

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

matlin skrev:

Lite offtopic, men har någon av dessa gallerier support för multifiluppladdningar?

I NextGEN kan du ladda upp en .zip fil med många bilder i en av funktionerna jag gillar :)

WebmasternMedlem sedan okt. 20101 inlägg

Jag skulle vilja slå ett slag för SEO Smart Links som är mycket användbart vid onpage-optimering av ens blogg. Sen finns det ju hur många andra bra plugins som helst.

GrenfeldtMedlem sedan juni 201041 inlägg

Många bra tips här! Några till: orkar inte länka, bara att söka bland pluggarna:
Broken Link Checker
Contact Form 7
Platinum SEO Pack
NoFollow Blogroll SEO

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

WP-hashcash - Mördar allt bot-spam bland kommentarerna!

SerpenMedlem sedan nov. 20104 inlägg

All in one seo är ett väldigt bra plugin :)

zAPFMedlem sedan nov. 20105 inlägg

Front en editor

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Magic Fields
WP Super Cache
Audio Player

SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Små korta förklaringar till era tips skulle vara guld!

265 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
129 ms — hämta statistik (db)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)