Tjena på er!
Eftersöker lite tips till en lösning åt en kompis.
Dom kan absolut inget om webbutveckling, men har en enkel hemsida om sin butik, på en sida har dom sina öppettider, och där skulle dom vilja kunna gå in och ändra, t.ex. när dom har kvällsöppet etc. utan att behöva ftp mm.
Vet inte riktigt vilka kunskaper du själv har eller din kompis inom php. Men att bygga ett skräddasytt system kan vara mer avancerat (men roligt om man har tiden / får betalt). Fördelen med Joomla är ändå att den är "ganska" enkel och vad jag har förstått enkel att vidareutveckla + stort Community.
https://www.opensourcecms.com/ kan du kanske hitta något som passar bättre? Men ibland kan det vara fruktansvärt bra med ett Öppet CMS med ett sådant stort Community som Joomla ändå har fått.
(Kan ingen php själv, men det lilla jag har sett med Joomla är bara positiva)
Min tanke va kanske lite åt t.ex. ett nyhetsscript där du loggar in som admin och kan lägga till och ändra.
Men att man bara har en sida som är klar med bakrundsfärg och typsnitt.
T.ex. Joomla innebär att hela siten måste göras om, blir lite mycket jobb för att få en funktion.
Kanske jag tänker galet och onödigt svårt, säg att öppettiderna ligger i en databas/textfil som du kan ändra i via ett adminsystem :OO