MSDN Live kommer till Växjö den 23 oktober för att under tre föredrag tala om arkitektur, utveckling och design. Se bifogad pdf för mer information. Jobbar du med relaterade saker på ett företag i Växjö trakten är du hjärtligt välkommen att anmäla dig.
Det beror på vad du förväntar dig, själv så brukar jag tycka att det är en rätt låg nivå på materialet, inte att det är dåligt, bara att det är väldigt enkla och ytliga exempel, typ "Hello World".
Tyvärr blir det så när man bara har en timme på sig att presentera sitt material, däremot så har jag varit på några av MS workshop där man har en heldag inom samma område, jag var på en i malmö för något år sedan om WS-E. Väldigt bra och givande, tyvärr var det väldigt få anmälda, tror vi var 15-20 pers.
Ett intressant vänding på seminareiet var Patrik Löwendahl del om Dataåtkomst och sedan. Det var inte så tekniskt utan med akritektekniskt, alltså handlad mer om att välja rätt sätt att hämta data på än att beskriva kodmässigt hur man gör, även om det fanns lite sådant också med. Vilket även borde få alla "DataSet fantaster att se om sitt eget hus" ;)
Man skall dock inte tro att man lär sig så mycket på seminariumen, de är mer en presentation av det nya som skall komma, har man tittat på samma sak hemma i 2 dagar, så kan man oftas allt de tar upp. Men om man är helt ny på ett område så är det utmärkt tillfälle att få sig en kort beskriving på ny teknologi. Och man brukar alltid snabba upp något tips/tricks på dem. Om inget annant så kan man ju alltid ställa specifika frågor i pauserna och de kan man ju lära sig mycket på.
Som Gladh säger, man ska inte förvänta sig allt för mkt. Tyckte presentationen om VS TFS var bra då jag inte sett något av detta innan. Dataåtkomsten var också stundtals bra.
Det andra tyckte jag var mindre bra! Var ett par år sedan jag var på en msdn-live...
Alltid intressant att se vad som kommer, särskilt när man får lön under tiden.
Visst är det skönt att komma ifrån kontoret ibland och slappa :).
Tyvärr så fixar ju inte uppgifterna sig själv, vilket bara betyder att man har 1 dag mindre att bli klar på innan deadlinen slår en klubba i huvudet på en...