under ett tag kommer jag behöva "ompeka" personer som går till säg: https://www.minsida.se till en undermapp på siten. Men för användaren vore det bra om det i adressfältet endast stod https://www.minsida.se fast de är på en undersida. Alltså vill jag kunna peka till en annan fil och jag har hört för ett längre tag sedan att detta skulle kunna göras med java script. Tips på scrip eller annan lösning (där av i detta forum).
Det enklaste är ju om du kan peka om nameservern till den andra mappen.
Sköter du din hosting själv, eller var har du sajten? Om du har ett schysst webhotell, så fråga om dom bara kan peka om åt dej ett tag. Det ska dom kunna fixa på typ 30 sekunder.
Det enklaste är ju om du kan peka om nameservern till den andra mappen.
Sköter du din hosting själv, eller var har du sajten? Om du har ett schysst webhotell, så fråga om dom bara kan peka om åt dej ett tag. Det ska dom kunna fixa på typ 30 sekunder.
Jo det ska göras men det kommer vara en tid då det kommer peka fel och då vill jag kunna lösa detta genom en "fuling". Webhotellet som har hand om det hela kan jag tänka mig inte är världssnabbast då det är biiiligt!
Jo det ska göras men det kommer vara en tid då det kommer peka fel och då vill jag kunna lösa detta genom en "fuling".
Jag tror du missförstår: Du ber dom peka om domännamnet till mappen som du använder temporärt. När du fixat den ordinarie sajten, så pekar dom tillbaka igen.
Ett enkelt alternativ är ju annars vad silfver föreslår. Du lägger ett frameset med en ena frame i den ordinarie mappen och drar in den temporära sajten där. Men det kräver t.ex. att alla länkar ska vara relativa, osv.
cok skrev:
Webhotellet som har hand om det hela kan jag tänka mig inte är världssnabbast då det är biiiligt!
Nehej, men fråga istället för att spekulera. Det brukar vara mer konstruktivt att göra något än att bara sitta och tro. ;)
Jag tror du missförstår: Du ber dom peka om domännamnet till mappen som du använder temporärt. När du fixat den ordinarie sajten, så pekar dom tillbaka igen.
Ett enkelt alternativ är ju annars vad silfver föreslår. Du lägger ett frameset med en ena frame i den ordinarie mappen och drar in den temporära sajten där. Men det kräver t.ex. att alla länkar ska vara relativa, osv.
Nehej, men fråga istället för att spekulera. Det brukar vara mer konstruktivt att göra något än att bara sitta och tro. ;)
Nej jag missförstår dig inte. Problemet är att det kommer under en kväll gå från en skarp version av siten till en annan. Därav behöver jag en "fuling" tills det är korrekt ompekat. Man kan tro vad man vill och jag baserar min tro på tidigare erfarenheter där det inte spelar någon större roll vad de säger. Som du kanske vet finns det leverantörer som har enkelt för att lova något som de inte kommer hålla....