Mjoooäää....... det beror nog på hur din typiske besökare ser ut. Vill du att man ska kunna se sajten i mobiltelefoner och palmtops, så kan du ju t.ex. ha andra stilmallar som tillåter det. Du kan ju ha en stilmall för "screen" (dvs datorer i allmänhet), en för "handheld", en för "print" (för utskrifter) osv:
Åsså definerar du dom på olika sätt, olika bredder, tar "bort" bilder och garnityr med "display:none" i print- och handheldversionen där bilder inte passar osv.
Men för "screen", dvs vanliga datorer så gäller nog ca 800 bredd. Folk har ju som regel inte högre upplösning på sina skärmar för att täcka dom med ett webbläsarfönster, utan för att få plats med fler öppna fönster.
Jag håller med - runt 800 brett för screen
Irriterande med allt för breda sidor som man måste scrolla.
Jag vill inte ha min webbläsare i fullskärmsläge och vägrar låta någon webbmakare bestämma hur jag ska ha min skärm organiserad.
Tips:
... Se bara till att testa att den funkar för "widescreen > 1600 bred" också om du kör CSS-lauyout - det har börjat förekomma CSS-baserade layouter med fast 800-bredd där "huvudkolumnen" lägger sig bredvid sidhuvudet (man riktigt hör dem: "vaddå 'container' - float:left på allt och fast bredd på 800px på varje del funkar ju" :P )
603 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e