webForumDet fria alternativet

Enkel uppdateringsbar hemsida.

Webbutveckling

5 svar · 663 visningar · startad av Mr T

Medlem sedan maj 20071 061 inlägg
Frågan#1

Fick en förfrågan om en enkel hemsida. Den ska vara administrerbar av flera genom ett enkelt web-gränssnitt. Mest är det enstaka bilder + en enkel text till bilden/bilderna som ska läggas upp av användarna själva.

Fråga:
Vad för enkelt hemside-verktyg ska jag reckomendera dom (finns det något)? Det ska vara direkt adminitrerbart på webben.
Vet att det finns tjänster på internet för "bild-dagbok" / "Foto-album" gratis på internet, men hur bra är dom och går det att ha som en hemsida?

Själv har jag kollat en del på Joomla, som jag pressenterat för min sambo på hennes hemsida. Hon behöver dock göra mer än bara lägga upp bild och text på sin hemsida, så det funkar rätt bra med Joomla då.
Joomla känns dock alt för stort och bökigt om man enbart (i 99% av fallen) ska lägga upp bild och text.
Vad finns det för enkla verktyg, orkar inte knacka ihop ett själv, den tiden är över då man var så ambisiös ;)

Tacksam för alla svar.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

WordPress http://wordpress.org

hmmm..... Jovars, det ser heltl okej ut, dock mycket snarlikt Joomla, fast enklare. Så precis vad jag bad om kan man säga.
Dock när jag kollar på sidan och läser om WordPress finner jag inget bra exempel på lätt användargränsnitt för uppload av bilder.
Har du stött på någon bra foto-sida gjord i WordPress så skulle jag bli glad att se den.
Andra Fotosidor gjorda i andra program är också tacksamma.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det finns flera bra bild/foto-tillägg att köra på en wordpress sajt. Ett ex. är NextGEN

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Mr T skrev:

Andra Fotosidor gjorda i andra program är också tacksamma.

Pixelpost?

Har fått lite tid över och ska nu kolla över era förslag ni gett. Tack. Återkommer om jag vill ha fler förslag :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)