webForumDet fria alternativet

Få fler träffar på tex google.com

Webbutveckling

5 svar · 681 visningar · startad av EnMiljon

Medlem sedan juni 20069 inlägg
Frågan#1

Vet inte vilket kodspråk som kan gäll för detta men det jag vill åstakomma är iallafall att ha lite kontroll över vilka sökord som ska träffa min sida!

Tillexempel om min sida nu heter skateboards.se
Så träffar google bara på skateboards, men det ska ju gå att göra så den träffar min sida om man söker på vad som helst som har med skateboard att göra?

Tacksam för svar!

MVH/Denns

Medlem sedan aug. 2004903 inlägg

Spindlar som det kallas söker igenom din sida, dessa spindlar sammlar information till sökmotorer. Det du är ute efter är sökmotoroptimering...

Du kan använda dig av meta taggar för att bestämma nyckelord för din sida, men du behöver mycket mer än så. Genom att ha bra struktur på din sida, bra <h1> <h2> <h3> osv med bra innehåll ökar du dina chanser att bli hittad.. men det är bara ett exempel. Det finns hur mycket som helst du kan göra för att optimera dig för t ex skateboards i ditt fall.

Medlem sedan juni 20069 inlägg

Lite mer problematiskt än så

Ja i vanliga fall hade det ju kommit automatisk men nu är det så att hemsidan är helt flashbaserad och därför hittar spindlarna inte så mycket text, knappt nått alls.

Men jag gjorde så att jag la en <h1> remsa på index sidan med massa nyckelord i liten storlek och samma färg som bakgrunden så den inte skulle synas.. Men den verkar inte hitta nått ändå? finns det nå starkare "rubrik" kod man kan använda. Bör de extra viktiga orden stå fler gånger o.s.v ?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

EnMiljon skrev:

Ja i vanliga fall hade det ju kommit automatisk men nu är det så att hemsidan är helt flashbaserad och därför hittar spindlarna inte så mycket text, knappt nått alls.

Men jag gjorde så att jag la en <h1> remsa på index sidan med massa nyckelord i liten storlek och samma färg som bakgrunden så den inte skulle synas.. Men den verkar inte hitta nått ändå? finns det nå starkare "rubrik" kod man kan använda. Bör de extra viktiga orden stå fler gånger o.s.v ?

Google kan välja att ignorera dig i stället ifall du gör sådär. Och sen kan det ju ta flera veckor innan Google indexerat om din sida, så räkna inte med att se resultat direkt. :p

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

EnMiljon skrev:

Definitivt inte. Det där uppfattas av sökmotorerna som sökspam, vilket vanligtvis straffas genom lägre ranking. Kolla runt lite bland topplänkarna på http://www.google.se/search?hl=sv&q=flash+seo&btnG=Sök&meta= för några tips.

Medlem sedan juli 200659 inlägg

Använd inte flash om du vill få hög ranking, använd inte så mycket bilder med text på heller, försök att använda riktig text.
Lägg till meta keywords.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)