sitter och boxas med ett MVC-ramverk och dess uppladdningskomponent men det sattyget vägrar att känna igen filtypen psd och dess mime type. Hur gör man om man vill tillåta att endast vissa filtyper laddas upp, och där psd är en av dessa? Servern vill inte kännas vid någon annan mime type för psd-filerna bortsett från application/octet-stream. Jag hade ju förväntat mig image/photoshop, image/psd eller nåt annat som gör att filerna går att identifiera som ett bildformat, men nu har jag kört fast.
Nja, meningen är att server-scriptet ska känna av vad det är för sorts fil som laddas upp. Jag har fått det att rulla för gif, png, jpg, bmp och tiff men icke psd. :(
Jaha, jaha.. tror att jag har kommit fram till att det är upp till webbläsaren att skicka med en mime type och eftersom det inte är ett standardiserat format, utan ett stängt sådant, det rör sig om här känner inte webbläsarna till dess mime type. Lösningen är att man får gå in och pilla på inställningarna manuellt, webbläsare för webbläsare, om man vill att de ska identifiera filerna korrekt.
Är jag fel ute i mina antaganden får ni hemskt gärna "sätta mig på plats". ;)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849