webForumDet fria alternativet

Hur gör man egna koder?

Webbutveckling

7 svar · 420 visningar · startad av Crozz

Medlem sedan maj 2007261 inlägg
Frågan#1

Tja!
Hade förut en fråga men som jag sen fick svar på att man kan göra egna script. Hur gör man? Kan man göra det gratis? Viken hemsida och vilket program behövs då?

Sen min andra fråga är att ifalll du tex kollar på Managerleague så har du ett eget lag med olika spelare. Hur gör man så att alla 20.000 har ett varsitt lag? Dom som gjort spelet sitter nog inte och gör ett nytt lag manuellt hela tiden. Sen där gör dom nog oxå egna script. Dom brukar varje säsong göra några nya uppdateringar som dom nog gjort själva. Hur gör man?

//Crozz

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Du har fått rådet förut, och du får det igen. Försök inte lära dig allt på en gång, och försök inte lära dig det svåraste först. Försök istället lära dig något enklare till att börja med och sen kommer resten naturligt. Kunskap är inget man bygger på en dag.

Medlem sedan maj 2007261 inlägg

Nej jag vet. Jag bara undra över att det låter så intressant. Sen efter jag lärt mig allt anat kan jag börja med detta. Jag är bara ruskigt nyfiken. Så slipper jag sen när jag arbetar med det jag gör nu börja tänka på detta. Skulle gärna vilja ha ett svar. Tack!

//Crozz

Medlem sedan dec. 20067 inlägg

Har för mig du fick rådet att titta på https://www.webdesignskolan.com. Forsätt där och läs PHP grunder, PHP fortsättning, MySQL och databaser, PHP och MySQL, PHP exempel.
Är en bra start och bör hålla dig sysselsatt i några månader.

Medlem sedan mars 2007522 inlägg

jag tror nog det är bättre om du abra slutar tänka på de stora sidorna överhuvudtaget. Du kommer lära dig vad det är för saker som gör vad (scriptspråk) allteftersom du bygger upp dina kunskaper.

Lägg av att titta på en massa stora sidor och tänka på hur de är uppbyggda och hur man bygger dem nu. Det är slöseri med både din och andras tid.

zilda skrev:

Har för mig du fick rådet att titta på https://www.webdesignskolan.com. Forsätt där och läs PHP grunder, PHP fortsättning, MySQL och databaser, PHP och MySQL, PHP exempel.
Är en bra start och bör hålla dig sysselsatt i några månader.

rådet var från mig (och förmodligen många andra) men det verkar gå in i ena örat och ut ur det andra. Innan han ens funderar på PHP eller mysql måste han ju för fasen lära sig bygga en ordentlig hemsida med CSS!

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

symbolism, det behöver han faktiskt egentligen inte. ;) Han kan ju köra serverside full ut och låta nån annan ta hand om designen. :p

haha. jo det förstås.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)