webForumDet fria alternativet

Var tar ni vägen när forumet försvinner?

Webbutveckling

9 svar · 773 visningar · startad av Gislaved

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg
Frågan#1

Enligt forumledarna ska Ruby on Rails-forumet läggas ned, eller åtminstonde slås ihop med sitt ursprungsforum. Kommer ni att hänga kvar här på wF för att ställa Rails-frågor eller blir det något annat forum?

Det saknas ett riktigt bra/välbesökt rails-forum på svenska. Jag har sett några halvdana försök, men det verkar inte som om något har blivit dominerande än.

Så, vart tar ni vägen?

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Tycker det är väldigt synd att RoR-forumet läggs ner då jag tror att aktiviteten hade haft potential att växa ordentligt på sikt. När det gäller ursprungsfrågan så kan jag inte ge något bra svar på det då jag förtillfället inte ägnar någon tid med RoR.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bakgrunden till nedläggningen av forumet är att det vi ser bristande aktivitet. Att lägga ner forumet ska dock inte ses som synonymt med att diskussionerna försvinner, även om de inte får ett dedikerat forumet att hållas i. Dessutom vill jag och magnusfeldth också klargöra att det är inte på sikt är något definitivt beslut. Om en ökad efterfrågan på de specifika frågorna ökar så är vi naturligtvis beredda att se över om det då är dags att återuppta forumet. Men i skrivande stund har vi alltså fattat beslutet att tillsivdare lägga det på is.

Medlem sedan apr. 2001246 inlägg

Ingen aning Gislaved. Har börjat använda svenska IRC-kanalen (första gången jag IRC-ar), men den kan knappast ersätta ett forum.

Medlem sedan dec. 200471 inlägg

pirajan skrev:

Ingen aning Gislaved. Har börjat använda svenska IRC-kanalen (första gången jag IRC-ar), men den kan knappast ersätta ett forum.

Var finns den här kanalen? på FreeNode?

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

SebbeJ skrev:

Var finns den här kanalen? på FreeNode?

#rubyonrails.se på Freenode.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jag söker RoR-hjälp på engelskspråkiga forum i fortsättningen skulle jag tro.

Medlem sedan okt. 200670 inlägg

Finns några ställen att bege sig om man vill disskutera rails:
rubinpåräls.se
railsforum.se

Båda är nystartade men det verkar vara lite mer fart på den förstnämda

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Enklast är väl att ta vägen till http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?f=163 ?
Ruby on rails-diskussionerna går ju inte under om inte ni som diskuterar ämnet låter det gå under...

Medlem sedan apr. 2001246 inlägg

Förslag: http://www.rubinpåräls.se

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)