Enligt forumledarna ska Ruby on Rails-forumet läggas ned, eller åtminstonde slås ihop med sitt ursprungsforum. Kommer ni att hänga kvar här på wF för att ställa Rails-frågor eller blir det något annat forum?
Det saknas ett riktigt bra/välbesökt rails-forum på svenska. Jag har sett några halvdana försök, men det verkar inte som om något har blivit dominerande än.
Tycker det är väldigt synd att RoR-forumet läggs ner då jag tror att aktiviteten hade haft potential att växa ordentligt på sikt. När det gäller ursprungsfrågan så kan jag inte ge något bra svar på det då jag förtillfället inte ägnar någon tid med RoR.
Bakgrunden till nedläggningen av forumet är att det vi ser bristande aktivitet. Att lägga ner forumet ska dock inte ses som synonymt med att diskussionerna försvinner, även om de inte får ett dedikerat forumet att hållas i. Dessutom vill jag och magnusfeldth också klargöra att det är inte på sikt är något definitivt beslut. Om en ökad efterfrågan på de specifika frågorna ökar så är vi naturligtvis beredda att se över om det då är dags att återuppta forumet. Men i skrivande stund har vi alltså fattat beslutet att tillsivdare lägga det på is.
Enklast är väl att ta vägen till http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?f=163 ?
Ruby on rails-diskussionerna går ju inte under om inte ni som diskuterar ämnet låter det gå under...