webForumDet fria alternativet

Bästa gratisalternativet till Dreamweaver?

Webbutveckling

7 svar · 870 visningar · startad av Oputres

Medlem sedan feb. 2004333 inlägg
Frågan#1

Allå!

Inspirerad av GIMP som gratisalternativ till Photoshop har det nu blivit dags att leta efter gratisalternativ till Dreamweaver. Vet ni något gratisalternativ som är nästan lika bra som Dreamweaver eller rentav ännu bättre? :)

Medlem sedan mars 2001363 inlägg

Känner till ett jag inte alls tycker om, som en del brukar hävda är ett alternativ - NVU. Sidan verkar inte fungera nu, men här är Wikiepedias artikel om den: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nvu

Medlem sedan feb. 200791 inlägg

Tror inte du kan hitta något som är bättre överhuvudtaget, men sen är ju jag dreamweaver fanboy också... Nvu använde jag förut, men nu när jag kan jämföra dete med Dreamweaver känns det inte alls lika bra. Iofs är ju nvu gratis också :)

Medlem sedan feb. 2004333 inlägg

Jag gick skarpt ut och provade Nvu och det såg ju mycket lovande ut, tills jag öppnade ett webbprojekt utan backup och sedan fick bevittna hur Nvu "f*ckade" upp hela kodningen.

Det hade jag faktiskt glömt bort men Dreamweaver gjorde ju detta i sina tidiga versioner också men det var en liten besvikelse att åka på dessa gamla nitlotter på nytt.

Men men, jag skall testa det lite till, kanske när jag skall bygga en site från grunden nästa gång.

Några andra tips annars?

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag skulle vilja ha ett program som bara visar koden färger efter taggar m.m. som DW och FTP över SSH. Men än så vill inte jag ha, men det är svårt att hitta. Jag tyckte dock att Nvu var rätt ok.

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

greyhound skrev:

Jag skulle vilja ha ett program som bara visar koden färger efter taggar m.m. som DW och FTP över SSH. Men än så vill inte jag ha, men det är svårt att hitta. Jag tyckte dock att Nvu var rätt ok.

testa Crimson Editor =) Tror det kan köra FTP över SSH också... men det har inte WYSIWYG!

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

oskars skrev:

testa Crimson Editor =) Tror det kan köra FTP över SSH också... men det har inte WYSIWYG!

Vart hittar du att den klarar FTP över ssh?
Jag har för mig att jag testat det förut. Dessutom hittar jag inget om FTP över ssh nu...

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

greyhound skrev:

Vart hittar du att den klarar FTP över ssh?
Jag har för mig att jag testat det förut. Dessutom hittar jag inget om FTP över ssh nu...

Okej, du vinner! Efter närmare forskning i programet så var det inte SSH jag hade sett =) Trodde det fanns bland avancerade inställningar för FTP-inställningarna! Sorry!

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)