webForumDet fria alternativet

Domännamn

Webbutveckling

6 svar · 761 visningar · startad av myrslok

Medlem sedan sep. 2005105 inlägg
Frågan#1

Jag har registrerat domänen klasohlson.se
Tror ni man får någon trafik från clasohlson.se? Observera likheten, det enda som skiljer domänerna åt är att det är k istället för c i början. Tyckte det var konstigt att det inte var registrerat av clas ohlson eftersom det är så likt. Det borde vara en del som skriver fel på detta eftersom man kan stava clas med k likaväl som med c.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nej du får ingen trafik från clasohlsson.se Du kan få en del av de som inte vet att Clas stavas just så. Men är det inte lite gnidet och en del omoraliskt att göra så?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Tror ni att jag kan få mycket trafik om jag reggar IEKA.SE ?? :moose

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Som Lasp skriver så blir det nog lite svårt att få trafik från clasohlson.se. ;) Men jag tror att du inkräktar lite på nån lag som finns angående domännamn. Minns inte vad man kallade den här typen av varumärkesintrång, men det kommer du nog få svar på snart.

Men när clasohlson märker att din domän är reggad så dröjer det nog inte länge förens de kräver rättigheterna för den. Fast å andra sidan vet jag inte hur det fungerar vid namn så här. Då kanske det är annorlunda. Man kan väl inte registrera ett vanligt namn som varumärke?

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Vad ska du ha på sidan då? Vad är dess mening?

Är det bara för att visa porrbanners och tjäna en hacka på dyslektiker som ska köpa sig en hammare eller ett paket batterier?
Lagligt eller inte - är meningen den senare så måste du räkna med att jultomten passerar ditt hus och pissar i skorstenen.

Att tjäna pengar på att sälja en domänadress snarlik en annan ger inte många kronor i Sverige, här jobbar vi efter att stämma folk hela tiden istället - bara för att bli som Amerikat ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Kunde bara inte låta bli att länka in
http://www.bonton.se/arkivbilder/2.gif
med hänsyn till Sharkie´s tankar om tomten, bra fixat va?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från Övriga frågor.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)