webForumDet fria alternativet

Min blogg har frispelat - ser helt knas ut - vad kan vara skälet?

Webbutveckling

8 svar · 439 visningar · startad av hell-man

Medlem sedan maj 2006100 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Jag kör en WordPress-blogg på https://www.hell-man.se. Efter att jag för en stund sedan lade mitt senaste inlägg så frispelade alla inlägg under det. Plötsligt blev de liksom "centrerade". Jag har en del centrerade bilder i inlägget jag lade när problemen uppstod, men jag har testat att vänsterställa rubbet i det inlägget, utan att det hjälper.

Fattar inte hur ett inlägg kan påverka hur andra inlägg och själva bloggen ser ut. Kan någon förklara dels det, men främst hjälpa mig med VAD som är fel, och HUR jag fixar till det? Kika på bloggen och rulla ner förbi det översta inlägget (som är LÅNGT) så förstår ni direkt vad jag menar.

Stort tack på förhand!

MVH: Linus

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Dina inlägg innehåller kod som inte hör hemma i ett XHTML-dokument som levereras som text/html ;)

Gissningsvis är det något "spunk" med den redigeringsplugin (eller det redigeringsverktyg utanför Wordpress ? ) du använder...
För den lägger in kod liknande

<div style="text-align: center" align="left" />

i tid och otid

jarvklo skrev:

Hmm...

Dina inlägg innehåller kod som inte hör hemma i ett XHTML-dokument som levereras som text/html ;)

Gissningsvis är det något "spunk" med den redigeringsplugin (eller det redigeringsverktyg utanför Wordpress ? ) du använder...
För den lägger in kod liknande

<div style="text-align: center" align="left" />

i tid och otid

Å, Moses. Tack för hjälpen, men det är bara att erkänna att jag inte fattar mycket. :q Jag använder inget plugin alls (så vitt jag vet), och absolut inget redigeringsverktyg utanför WordPress. Menar du att du ser detta även i andra inlägg än mitt senaste (efter vilketdet ballade ur - innan dess har jag aldrig haft några problem)?

Vet du (eller någon annan) hur jag korrigerar eländet?

Blir bara mer och mer förvirrad. Nu har det förändrats ytterligare, trots att jag inte gjort något på bloggen. Blir helt knasig.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Är det inte bilderna i senaste posten som bryter layouten då?

Hmmm... funderade också på det ett ögonblick, men förstår inte varför de skulle göra det. Är de för breda? Eller på vilket sätt skulle de kunna innebära ett problem? Och hur kommer det sig i så fall att bloggen ändrat utseende ännu en gång, även efter den publiceringen (utan någon annan publicering emellan)?

Nu la jag ett informationsinlägg precis, och då ändrades utseendet lite igen.

En annan sak jag ser är att ordet "Kvällstidningsjournalistikens" verkar tänja ut fältet för "Recent posts" ute till höger. Kan det vara en ledtråd? Men i så fall, det är ju först klart efter att det inlägget publicerades som problem visade sig för första gången.

Var inne och pillade lite i "bildinlägget", strök lite kod (mycket på ren chans, är inte min starka sida), särskilt nere i "Andra bloggar om..."-fältet, och plötsligt blev det mesta ok igen. Dock lyckas jag inte hur mycket jag än försöker att vänsterställa avslutningen. Den totalvägrar. Envisas med att centreras, och jag fattar inte ett skvatt. Sinnessjuk häxkonst.

Funderar på att radera det där inlägget och lägga om det från grunden, men det känns som att vika sig för tekniken - man vill ju fatta varför det spökar. Och dessutom vet i tusan om jag är säker på att det skulle hjälpa.

Hmmm.... efter ytterligare chansartat pillande ser det plötsligt i stort sett ok ut. Som sagt, häxkonst... :-) Fortfarande små irriterande "fel", som att en del bilder sitter ihop, men nu vågar jag inte utmana häxkonsten ytterligare - så länge det ser så här pass hyggligt ut kommer jag att låta det vara.

Dock får någon gärna försöka klura ut vad som egentligen gick snett, liksom varför jag i bildinlägget (hittills bara observerat det i det inlägget) har en satans massa sån där kod som jarvklo påpekade. Ser ju helt skruvat ut när jag kollar inläggets "rena" html-kod.

Ingen övermänniska som har några tankar kring vad det kan handla om? (y)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)