Jag har pratat med några vänner som sa att Dreamweaver är mkt skärp i det, som onödligt. O de sa att det är bäst rent htm-koder som man skriver på "för hand".. Det var kort snack med dom ute i helgen, så ville jag inte snacka vidare för jag har inte kunskap om det (alltså jämförbart), även att har ej frågat de andra personer som tycker si o så eller bra eller vad.
Jag tycker att det vore att bra att börja diskutera om det. Nackdel och fördel etc.
Dreamweaver är en av de bättre kodgeneratorerna som finns tillgängliga, jämfört med exempelvis iWeb, Frontpage och GoLive. Det betyder dock inte att den producerar lättöverskådlig kod, utan det blir en hel del skräp.
Om du har kunskaper om hur man skriver koden för hand blir koden lättare att överblicka, enklare att ändra i och ofta snabbare att ladda.
Dreamweaver är en av de bättre kodgeneratorerna som finns tillgängliga, jämfört med exempelvis iWeb, Frontpage och GoLive. Det betyder dock inte att den producerar lättöverskådlig kod, utan det blir en hel del skräp.
Om du har kunskaper om hur man skriver koden för hand blir koden lättare att överblicka, enklare att ändra i och ofta snabbare att ladda.
Jag tycker oxå, håller med dig. Jag har lärt mig ganska mycket om Deamerweaver sisone, bara utan CSS iaf som jag har så svårt att förstå, men det tar en tid... ja... Jag tycker att Dreamweaver har mer praktiskt, stämmer det?
T.ex. jag har försökt att ändra utseende där flytande menyer (popup-down-menu) en rad i övre delen. Utseenden var ett annat typ av färdigdesignerad meny...Misslyckande flera gånger. Det är pga av CSS väl, om jag gissar rätt...
Det var en ex som jag förhinde alltid.
Som du nämnade att koden för hand blir koden lättare att överblicka... MEnade du med dreamweaver eller vanligt?
Vanligt har jag inte svårt med det. jag kan använda dom med hjälp av guider, så det funkar jättebra, samtidigt att lära sig så mkt.
De sa att det blir tungt minne om man använde Deamweaver... uhmm... Det är nackdel.. Det är problem med nerladdningar av hemsidorna som gjorde av deamweaver juh, hos de andra suftares dator... Stämmer det?
Alla WYSIWYG-editorer genererar skräp. Sitter man på en sån position där man som designer som ger färdig HTML-kod till utvecklare, kan jag garantera att de kommer älska dig mer om du skriver koden själv och använder vettig CSS. Och kodare är ett vrångt släkte, så det är bäst att vara så snäll som möjligt mot dem.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2