Jag har en vanlig enkel link_to_remote som fungerar fin-fint i Safari, Firefox (Mac & Windows) och Opera. Men i IE verkar det inte lira alls.
Jag kollar i development log, och anropet skickas som det ska till servern, men det visas inget på sidan. Inga scriptfel, ingenting. Jag har testat två olika burkar med IE av senaste version på Windows XP med de senaste uppdateringarna. Jag har testat att slå av allt som har att göra med brandväggar och antivirus, och satt säkerhetsinställningarna i IE på den lägsta nivån. Inget händer.
Är det någon som kan hjälpa mig rätt? Jag har testat med både Lighttpd och Webrick som servrar, och det fungerar likadant i båda.
Jag har nu även provat med att dra in en äldre version av Prototype utan att det blev någon förändring. Jag har även testat att skicka med javascript-koden direkt i sidan i relation till att länka in den som egna filer.
Funkar fint i alla webbläsare utom IE. I internet explorer får jag upp alerts för loading och success, men inte för complete. I exempelvis Safari får jag upp för loading, success och complete.
Är det någon som har en aning om vad jag ska leta efter, för nu känns det som om jag har testat det mesta.
Jag har nu även testat att ta bort all HTML från slutresultatet, samt göra en så enkel sida som möjligt för att själva HTML-koden inte ska kunna påverka.
Det verkar inte heller gå att skriva ut request.responseText på sidan.
Tror ni att jag kan utesluta fel på serversidan och koncentrera mig på javascripten? Anropen verkar ju gå fram precis som de ska.
För folk som irrar sig in i den här tråden i jakt på svar kan jag ju fortsätta min monolog: Det var en liten bugg i swe_rails som gjorde att IE inte ville vara med och leka. Content-type sattes till "utf8" istället för "utf-8".
Jag meddelade detta till utvecklaren, och det är åtgärdat i senaste versionen av swe_rails.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2