Hejsan!
Jag har skaffat mig en domän (www.hell-man.se), och ett "bloggkonto" hos jx.se.
Jag har hittat ett WordPress-tema som jag är lite småsugen på, och som jag efter lite pillande har lyckats växla över till (kika gärna).
Dock... Om någon sitter inne med något annat bättre/snyggare "trekolumnstema" (editerbart, med plats för kategorier, arkiv, länkar, sökfunktion, senaste inlägg, och lite "bonussidor", t.ex. för lite fast personlig information) så tar jag oerhört tacksamt emot tips!
I alla fall, jag är beredd att ge det här temat, Tiga, chansen. På adminsidan finns en sektion "Change your site’s look or theme", och under den rubriken finns sedan dels "Theme Editor" och "Tigarator". "Theme Editor" är ju vad det låter som, men de editeringar som jag gör i "textfilen" lyckas jag inte spara - när jag kollar på sidan så är det återställt. Samma om jag försöker editera via "Tigrator" - merparten av mina förändringar genomförs inte (konstigt nog har jag lyckats byta färg på ett ställe).
Hittills har det mest handlat om att försöka byta färger (vill ha den mycket mörkare, i bruna och svartakriga toner med ljus text), men jag vill förstås byta namn på rubrikerna till svenska, göra egna kategorier, sätta egna länkar, ändra där det i ett inlägg står "By blog" till "Av Hell-Man" o.s.v. Och jag blir inte klok på hur detta ska göras.
Jag skulle ju kunna dryfta saken med jx.se:s support, men tror att jag får klokare svar här.
Vad har ni för tips? Vad skulle ni rekommendera mig? Har ni något annat trekolumnstema som ni skulle rekommendera mig? Hur editerar jag filerna som temat bygger på?
Mycket tacksam för ALL hjälp, stort som smått!
Tack!