webForumDet fria alternativet

Optimerad för Firefox.

Webbutveckling

3 svar · 398 visningar · startad av RxL

Medlem sedan dec. 200333 inlägg
Frågan#1

Ok så jag hittade inte riktigt var detta skulle passa in, så jag tog detta för att det verkade närmast. Ni får gärna flytta den till passande forum om det skulle vara fel.

Vad jag skulle vilja ha förklarat är vad det för speciellt i koden på en sida som enbart är optimerad för Firefox, en som är optimerad för IE och en som är optimerad för båda?

Är koden uppbyggd på ett anorlunda sätt eller?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Man får webbsidan att fungera i en webbläsare och nöjer sig med det. Det kan vara xul-applikationer eller vanlig html för den delen.

I min mening är det bara korkat om man inte har speciella krav med tillämpningen.

Medlem sedan mars 200650 inlägg

Det speciella är att man använder en korrekt kod och inte Microsofts fantasikoder och konstiga tolkningar av kod. Men jag håller med Pace att det är vansinnigt att blunda för att Internet Explorer existerar, ligger väl på ca 80% idag. Men det är krympande! :-)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Dev Null skrev:

Det speciella är att man använder en korrekt kod och inte Microsofts fantasikoder och konstiga tolkningar av kod.

Du menar att Opera, Safari, Konqueror, Flock, Camino med flera inte tolkar korrekt kod?

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)