webForumDet fria alternativet

Wordpress HJÄLP

Webbutveckling

8 svar · 531 visningar · startad av Jessica

Medlem sedan maj 200613 inlägg
Frågan#1

Hejsan...
Jag är ny här och även med wordpress jag har ÄNTLIGEN efter mycket om och men fått det registrerat men nu då?
Hur byter man ut bakgrund?
Lägger till överbild, får allt på svenska osv?
Jag hittade någonstans en grej man skulle lägga in för at få det på svenska och det gjorde jag men jag fick ändas logga in och logga ut typ i svenska, varför?
:q :q :q

Kolla hur det ser ut: http://www.gurkiss.com/wordp

Vore jätte jätte glad om nån skulle vilja hjäpa mig med detta.

Ps. jag är inte så bra på det här med kodning Ds.

Kram Jessica....

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Välkommen till wF :)

På vilket sätt ändra du språket?

Alla bilder ligger under wordpress\wp-content\themes\ enklast är la om du byter ut bilderna där om du inte vill pilla i koden.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Välkommen till webForum! :D

Wordpress-FAQ:en innehåller väldigt mycket bra. First steps with Wordpress - Customizing the look (Blog design and layout)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så just nu, men det finns som skrivet väldigt mycket bra i FAQ:en.

Hej Tengblad.

Jag hittade på nån sida att man laddade hem nån fil som men sedan skulle lägga i /wp-includes/languages och sedan skulle man öppna wp-config.php och leta efter: define ('WPLANG', '');
Där man skulle ändra till: define ('WPLANG', 'sv_SE');
Vilket jag gjort.

Det här med bilder osv.
Jag har webhotell hos manufrog och där igenom kunde man lägga till wordpress och så använder jag dreamweaver för att ladda upp typ bilder osv till min andra hemsida http://www.gurkiss.com. I dreamweaver kan man ju koda eller köra så man ser sidan likosm samtidigt och jag gör så att jag lägger in bilderna så.
Men har typ kodat in högerklicka skydd å lite sådant som jag fattat. Men när jag bara får en sida men en massa koder fattar jag inte vad som är vad.
Och när jag lade till wordpress via mitt webhotell så finns mappar och filerna bara på remote server
men inte på lokal server och det fattar jag inte varför det inte är på lokal server också. Men sen har jag försökt öppna sidorna för att se hur de ser ut men det är mest en massa koder och jag fattar inte hur man ska veta vilket sida jag ska ändra på vad den heter osv.

Hmm känns som om jag mest bara pratar en massa gojja.
Fattade du någonting?

MVH
Jessica

tack snälla

m_soderlund skrev:

Välkommen till webForum! :D

Wordpress-FAQ:en innehåller väldigt mycket bra. First steps with Wordpress - Customizing the look (Blog design and layout)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så just nu, men det finns som skrivet väldigt mycket bra i FAQ:en.

Tack snälla men tyvärr fattar jag inte det som står där. Är inge vidare på engelska.
Vet inte ens hur sjutton man ska svar här. Ska man svara med citat eller snabbsvar?

MVH
Jessica

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Om du vill citera någon så gör du det, annars är snabbsvar (eller [Gå till avancerad]) att föredra.

Jag har för mig att du kan ändra på sidorna genom att gå in under Presentation i admin.

Jessica skrev:

Hej Tengblad.

Jag hittade på nån sida att man laddade hem nån fil som men sedan skulle lägga i /wp-includes/languages och sedan skulle man öppna wp-config.php och leta efter: define ('WPLANG', '');
Där man skulle ändra till: define ('WPLANG', 'sv_SE');
Vilket jag gjort.

Det här med bilder osv.
Jag har webhotell hos manufrog och där igenom kunde man lägga till wordpress och så använder jag dreamweaver för att ladda upp typ bilder osv till min andra hemsida http://www.gurkiss.com. I dreamweaver kan man ju koda eller köra så man ser sidan likosm samtidigt och jag gör så att jag lägger in bilderna så.
Men har typ kodat in högerklicka skydd å lite sådant som jag fattat. Men när jag bara får en sida men en massa koder fattar jag inte vad som är vad.
Och när jag lade till wordpress via mitt webhotell så finns mappar och filerna bara på remote server
men inte på lokal server och det fattar jag inte varför det inte är på lokal server också. Men sen har jag försökt öppna sidorna för att se hur de ser ut men det är mest en massa koder och jag fattar inte hur man ska veta vilket sida jag ska ändra på vad den heter osv.

Hmm känns som om jag mest bara pratar en massa gojja.
Fattade du någonting?

MVH
Jessica

Språket borde funka fint då om .mo filerna ligger rätt och du har anget sv_SE i configen. Verkar knepigt.

Remote = det som finns på webbhotellet
Local = filer på din egna dator

Har du installerat WP via webbhotellet så har du nog inte filerna på datorn.

Mycket av bilder och funktioner är "inkodade" i WP vilket med andra ord kräver lite kunskap om man vill ändra. Skicka ett PM så kan jag kanske hjälpa dig lite mer utförligt.

PM

Tengblad skrev:

Språket borde funka fint då om .mo filerna ligger rätt och du har anget sv_SE i configen. Verkar knepigt.

Remote = det som finns på webbhotellet
Local = filer på din egna dator

Har du installerat WP via webbhotellet så har du nog inte filerna på datorn.

Mycket av bilder och funktioner är "inkodade" i WP vilket med andra ord kräver lite kunskap om man vill ändra. Skicka ett PM så kan jag kanske hjälpa dig lite mer utförligt.

PM?? Vad är det?

MVH
Jessica

Jessica skrev:

PM?? Vad är det?

MVH
Jessica

Privat Meddelande, klicka här

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)