Går det att använda Wordpress till en vanlig hemsida typ https://www.danielcarlsson.com. Där man enbart vill ha denna "nyhetsuppdatering" på första sidan. Sedan göra länkar till andra sidor som inte då är "nyhetssidor". Dvs vanlig rätt statiska sidor. Jag vill även bara att det skall vara ett enda arkiv med alla de nyheter/artiklar man haft på första sidan som man länkar till från menyn.
Är det något tillägg man behöver till detta? Finns det även något bra bildgalleri som man kan använda med wordpress?
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggAtt göra statiska sidor är redan inbyggt i WP. Write > Page (Skriv > Skriv Sida) istället för vanliga Write > Post (Skriv > Skriv inlägg) sen är det bara att göra precis som när du skriver ett blogginlägg.
Det finns mängder med plugins från allt till att göra WP mer likt ett vanligt CMS och olika typer av bildgalleri.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggDet finns också MÄNGDER med s.k. Themes. Ägna ett par timmar till att leta upp olika themes så kommer du säkert att hitta något som passar dig. Sedan kan du anpassa det ytterligare själv (sålänge det tillåts av den som gjort ursprungliga designen). Det finns också väldigt mycket inbyggt i WP direkt, så man slipper koda om saker helt.
Det var ju fantastiskt enkelt att implementera egen design. Jag gjorde som Ni sagt valde en som hade menyerna där jag ville sedan har jag ändrat det mesta :-)
Nu har jag bara ett problem kvar innan jag vill lägga mig och det är följande:
Kolla på bilden jag bifogat och se där att datumen inte är som de skall jag vill att det skall stå
2 maj, 2006 kl 19:51 (jag har testat med timestamp därför gammalt datum :-)
Jag vill då även ta bort funktionen för att kunna katalogisera samt visa komments, går detta att göra?
Jag löste det! Det låg i index-filen.